مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دانشگاه گلرنگ، پنج‌شنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ در پردیس سینمایی کوروش برگزار شد.

در این مراسم که همزمان به صورت آنلاین از سوی علاقه‌مندان و مدیران ارشد از جمله دکتر مهدی فضلی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ و دکتر مریم فضلی رئیس هیأت مدیره دانشگاه گلرنگ دنبال می‌شد، دکتر سزاوار نایب رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی گلرنگ، دکتر گودرزی معاون برنامه‌ریزی و توسعه استراتژیک گروه صنعتی گلرنگ، رئیس دانشگاه گلرنگ، جمعی از مدیران گروه صنعتی گلرنگ، اساتید دانشگاه گلرنگ و دانشجویان فارغ‌التحصیل در مقاطع MBA، کارشناسی و کاردانی حضور داشتند.
لازم به ذکر است مدرسه کسب وکار گلرنگ و مرکز علمی ـ کاربردی گلرنگ، در راستای ماموریت‌های آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی خود این مراسم را در دو سانس مجزا برگزار کردند.
در این مراسم به ترتیب از اساتید و دانشجویان برتر مدرسه کسب وکار گلرنگ و مرکز علمی ـ کاربردی گلرنگ تقدیر شد و به آنها هدایایی نقدی و غیر نقدی اهدا گردید.
در بخشی از این مراسم دکتر سزاوار نایب رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی گلرنگ بیان داشت: پیش از هر چیز به شما طی یک مرحله‌ی جدید را در دوران زندگی‌تان تبریک عرض می‌کنم.
دکتر سزاوار با طرح این پرسش که «با چه هدفی تصمیم گرفته‌ایم وقت بگذاریم و تحصیل را ادامه دهیم؟» اظهار داشت: در تصمیم برای ادامه تحصیل، بعضی به دنبال ارتقای شغلی هستند و عده‌ای به دنبال افزایش دانشند. حتما شما هم با من موافقید که دیدگاه دوم بسیار ارزشمندتر از تفکر اول است زیرا: چون که صد آمد نود هم پیش ماست.
نایب رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی گلرنگ ادامه داد: ما در گروه صنعتی گلرنگ برای رسیدن به جایگاه ۵۰۰ شرکت برتر جهان نیازمند تغییر نگرش‌ها هستیم. در این زمینه دانشجویان عزیز می‌توانند از خود سوال کنند که آیا طی این دوره توانسته است نگرشی در آنها به وجود آورد که در بهره‌وری سازمان خود موثر باشند؟ اگر چنین باشد آنها به شایستگی کارآفرین شده‌اند.
دکتر گودرزی معاون برنامه‌ریزی و توسعه استراتژیک گروه صنعتی گلرنگ سخنران دیگر این نشست بود. دکتر گودرزی بیان داشت: در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای مدیریت عموما رشته‌ها، میان رشته‌ای هستند و قصد دارند ترکیبی (Hybrid)از توانایی و دانش را در دانشجویان پدید آورند. اگر بخواهیم این توانایی را هدفمند کنیم باید بدانیم از چه پارامترهایی تشکیل شده است. چندی پیش من با دانشگاهی مواجه شدم که نامش «اقتصاد، مدیریت و مهندسی پیشرفت» بود. به نظرم رسید این عنوان بهترین تعریف برای رشته‌های MBA و DBA است. باید بدانیم از لحاظ اقتصادی هر کنش چه نتیجه‌ای دارد و باید آن موضوع اقتصادی را به خوبی مدیریت کنیم. اما مدیریت چیست؟ مدیریت استفاده بهینه از منابع محدود برای به حداکثر رساندن هدف اقتصادی است که این امر نیازمند استفاده درست از ساختار، سرمایه‌های انسانی و برنامه‌ریزی است.
دکتر گودرزی در ادامه با برشمردن توانمندی‌های گروه صنعتی گلرنگ در زمینه‌های گوناگون فناوری‌های نوین اظهار داشت: خودباوری به معنای واقعی یکی از مشخصه‌های گروه صنعتی گلرنگ است. گروه صنعتی گلرنگ بدون آن که نسبت به داشته‌های خود دچار غرور شود این باور را دارد که می‌تواند با مدیریت ایرانی به لبه‌های دانش فنی و فناوری روز دنیا برسد و بر آن دانش نیز اضافه کند، چه در زمینه‌های مدیریت و چه در زمینه‌های فنی، البته با رویکردی که خدمت شما بیان داشتم: «اقتصاد، مدیریت و مهندسی پیشرفت».
رئیس دانشگاه گلرنگ نیز در این مراسم درخصوص مدرسه کسب‌وکار گلرنگ بیان داشت: از سال گذشته گروه صنعتی گلرنگ ماموریت‌های جدیدی به دانشگاه گلرنگ محول کرد که ما در پی تحقق آن‌ها هستیم.
رئیس دانشگاه گلرنگ ادامه داد: علاوه بر مرکز علمی ـ کاربردی گلرنگ که سال‌هاست مشغول فعالیت است، گروه صنعتی گلرنگ، مدرسه کسب‌وکار گلرنگ را نیز به دانشگاه سپرد که برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام گرفت و امیدواریم بتوانیم به خوبی اهداف این مدرسه را محقق کنیم.
رئیس دانشگاه گلرنگ اظهار داشت: در سخنان جناب آقای دکتر فضلی همواره موضوع آموزش و تربیت مدیران آینده گروه صنعتی گلرنگ و تدوین تجربه‌های مدیریتی گروه مورد تاکید قرار می‌گیرد که ما در تلاشیم در دانشگاه گلرنگ این موضوعات مهم را به فرجام برسانیم. در این زمینه گام اول با رشته‌های MBA و DBA برداشته شد و ضمن این رشته‌ها تصمیم گرفتیم مهارت‌های کاربردی،‌ تخصصی و اجرایی که در گروه صنعتی گلرنگ به دست آمده و تدوین شده را ارائه کنیم که امروز، اولین گروه دانشجویان ما فارغ‌التحصیل می‌شوند.
وی در ادامه تاکید کرد: الگوی جدیدی از رشته‌های MBA و DBA در مدرسه کسب‌وکار گلرنگ طراحی کرده‌ایم و در تلاشیم که به زودی این الگو را اجرایی کنیم و با تمام توان در پی رسیدن به جایگاه بهترین مرکز علمی کاربردی در کشورهستیم.
سخنرانی دکتر پیش بین رئیس دانشگاه جامع واحد غرب تهران،‌ دکتر موسی زاده مدیر کل دفتر فناوری نوآوری و تجاری‌سازی دانشگاه جامع علمی کاربردی و دکتر شریعتی مدیر عامل شرکت نوین زعفران از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
گفتنی است علاوه بر معرفی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان برتر و اهدای جوایز، اساتید برتر نیز معرفی شدند و هدیه و حمایل به ایشان تقدیم شد.
قرائت سوگندنامه، برش کیک و مسابقه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
لازم به ذکر است به منظور رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی این مراسم در دو نوبت مجزا اجرا گردید.