آشنایی با گروه صنعتی گلرنگ

ما و همکارانمان در «گروه صنعتی گلرنگ» با هم‌آفرینیِ یک مجموعه‌ اقتصادی پویا در زمینه‌های گوناگون سرمایه‌گذاری، مشغول به فعالیت هستیم.
گروه صنعتی گلرنگ را با اتکاء به تلاش‌های بخش خصوصی شکل دادیم؛ سپس با بهره‌مندی از روحیه‌ی کارآفرینی و با هدف ارتقاء سبک زندگی خانواده، کسب‌وکار را گسترش دادیم تا جایی که موفق به ایجاد ۱۰۰ برند فعال و ۱۲۰ شرکت متنوع در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی شدیم. این دستاوردها، فتح چشم‌اندازهای ما را تضمین می‌کند.
کسب و کار ما حوزه‌های متنوعی را شامل می‌شود؛ حوزه‌هایی چون:
صنایع شوینده و بهداشتی، صنایع غذایی، صنایع دارویی، صنایع سلولزی، توزیع و فروش، صنایع آرایشی و زیبایی، ساختمان، چاپ و بسته‌بندی، خدمات بیمه، پلیمر، خدمات آموزشی، فناوری اطلاعات و غیره.
در حال حاضر ما در این گروه صنعتی بیش از ۴۵۰۰۰ نفر همکاریم و چشم‌انداز ما پیوستن به فهرست ۵۰۰ شرکت برتر بین‌المللی تا سال ۱۴۰۴ است؛ به گونه‌ای که ۴۰ درصد از فروش این گروه صنعتی، بین‌المللی و برون مرزی باشد.
ما در گروه صنعتی گلرنگ در سالیان متمادی فعالیت خود موفق به خلق ده‌ها برند مشهور در صنایع گوناگون فعال در عرصه‌های مختلف اقتصادی شده‌ایم. تقریبا تمامی ایرانیان و بخشی از مصرف‌کنندگان منطقه‌ای و بین‌المللی با بسیاری از برندهای ما آشنا هستند؛ برندهایی چون گلرنگ، اوه، سافتلن، اویلا، فامیلا، اکتیو، بایودنت، بارلی، نانسی، هوم پلاس، مرسی، مریدنت، اکشن، سانتین، کیمبال و … .
ارائه و فروش بیش از یک میلیارد واحد محصول در سال، برخورداری از نرخ رشد بیش از سه برابر رشد صنعت در طول ٢۰ سال گذشته، تولید بیش از ۶۰ گروه محصول، سرمایه‌گذاری با ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال در راستای تجهیز و توسعه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، و بسیاری موارد دیگر از جمله توانمندی‌های ما در گروه صنعتی گلرنگ به حساب می‌آید.
هم‌اکنون ۳۰ کشور جهان مقاصد صادراتی ما هستند و به دلیل اهمیت صادرات در تلاشیم هر ساله بر تعداد این مقاصد، افزوده شود.

درباره رئیس هیات مدیره گروه صنعتی گلرنگ

دکتر مهدي فضلي فرزند کارآفرین ایرانی و بنیانگذار گروه صنعتی گلرنگ، استاد محمدكريم فضلي در سال ۱۳۴۸ در خانواده‌اي كارآفرين متولد شد. او که هم اکنون رئيس هيئت مديره و مدیر عامل گروه صنعتي گلرنگ است، فعاليت اقتصادی خود را در سال ۱۳۶۸ از شرکت پاكشو آغاز کرد. در این سال پدر او، استاد محمدکریم فضلی، به احیای کارخانه‌ شرکت پاکشو پرداخت که در جریان جنگ تحمیلی تقریبا از کار افتاده بود. در این زمان مهدی فضلی که دانشجوی مقطع كارشناسي در دانشگاه تهران بود، پس از اتمام سال دوم دانشگاه، به شركت پاکشو پیوست و به کمک پدر در امور جاري ‌شتافت. وی در شرکت پاکشو از سال ۱۳۶۸ تا سال۱۳۸۲ (سال تاسیس هلدینگ گروه صنعتی گلرنگ) نایب رییس هیئت مدیره این شرکت بود. در سال ۱۳۷۰ از دانشگاه تهران فارغ‌التحصيل شد و همکاری‌اش را با پدر به شکل تمام وقت ادامه داد. در این برهه، كار را توسعه داد و از وجود مدیران و افراد تحصیلكرده، برجسته و نخبه استفاده نمود.
استاد فضلی در سال ۱۳۹۲ خیریه‌ای تاسیس کرد که هم اینک خیریه استاد محمدکریم فضلی خوانده می‌شود. مهدی فضلی از ابتدای تاسیس در هیئت امنای این خیریه عضو بود و پس از درگذشت استاد فضلی در سال ۱۳۹۹ ریاست هیئت امنای آن را به عهده گرفت.
همچنین وی از ابتدای تاسیس بنیاد حامیان دانشگاه تهران (سال ۱۳۹۳) عضو هیئت امنای این بنیاد است.
او همزمان با فعالیت‌های گسترده کارآفرینی، تحصیلات خود را تا مقطع دکترا در رشته مدیریت مالی ادامه داده و موفق به دریافت دکترای بازاریابی و مالی شد.