کورپوریت ویدئوی گروه صنعتی پاکشو در جشنواره جهانی نیویورک فینالیست شده‌است و به همین بهانه ماهنامه «mbanews» مصاحبه مفصلی با «پژمان فخاریان»، کارگردان این ویدئو به نمایندگی از شرکت پاکشو، تولید‌کننده این اثر انجام داده‌است.

به‌گزارش روابط عمومی گروه صنعتی گلرنگ به نقل از mbanews، این کارگردان ویدئوهای تبلیغاتی در بخش‌های از این گفتگو درباره ایده اولیه تولید این ویدئو که بر اساس سفارش شرکت پاکشو شکل گرفته‌است، توضیح می‌دهد: «آقای دکتر امید روستا، مدیرتبلیغات شرکت صنعتی پاکشو با سفارش ساخت کورپوریت ویدئوی پاکشو به سراغ من آمد، من پیشتر چندین فیلم شرکتی ساخته بودم. هدف ایشان از ساخت این ویدیو بازتاب چهره‌ی متفاوتی از شرکت پاکشو بود. البته باید بگویم پاکشو از جمله شرکت‌های فعال در حوزه ساخت تیزرهای تبلیغاتی است و مخاطبان از این لحاظ به خوبی آن را می‌شناسند. اما کورپوریت ویدئو، مخاطبان متفاوت‌تری به نسبت تیزرهای تبلیغاتی دارد و جای آن به‌شدت در شرکت پاکشو حس می‌شد. با حس این نیاز ایده‌ی ساخت ویدئوی شرکتی پاکشو آغاز شد».

فخاریان کیفیت عملکرد شرکت‌ پاکشو و گروه صنعتی گلرنگ را در شیوه ساخت این ویدئو موثر دانست و گفت: « شرکت صنعتی پاکشو یکی از شرکت‌های عضو گروه صنعتی گلرنگ است که به همت آقای دکتر مهدی فضلی (دارنده نشان امین الضرب) سالها فعالیت خوبی را در بازار ایران داشته‌است. این مجموعه یکی از بزرگترین هلدینگ‌های داخلی کشور است که بعد از فراز و نشیب‌های بسیار سبد کالایی کاملی را به مصرف‌کنندگان ایرانی عرضه کرده‌است. بنابراین باید ویدیویی در شان این مجموعه بزرگ ساخته می‌شد که بتواند بخشی از فعالیت آن را به نمایش بگذارد».

فخاریان صادرات را یکی از مولفه‌های فعال در شرکت صنعتی پاکشو برشمرد و به بیان تاثیر این مولفه در شیوه ساخت ویدئو، پرداخت: «صادرات یکی از بخش‌های مهمی است که در ویدیو به آن توجه شده. شرکت پاکشو، محصولات متنوعی را به کشورهای مختلف صادر می‌کند که این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است. بخش دیگر، موضوع حضور فعال پاکشو در بورس است. اما مهم‌تر از این موارد، توجه ویژه به فلسفه شرکت و تصویر برند پاکشو بود. فلسفه‌ای که با تصاویر حسی به مخاطبان نشان داده شده است. در ویدیوی شرکتی باید هم به بعُد تصویر برند و هم به بعُد روابط عمومی و ارتباط بیرونی شرکت توجه شود. در فیلمنامه به این بخش‌ها اهمیت داده شده‌است».

او همچنین با اشاره  مراحل ساخت این ویدئو، گفت: «براساس استراتژی پاکشو پیش‌نویس خلاصه‌ای برای این ویدئوی تهیه شد. با توجه به پیش‌نویس تهیه شده نویسنده فیلمنامه SOFIA DE FAY انتخاب شد. سوفیا یکی از متخصصین تهیه فیلم‌های شرکتی در دنیاست و در این زمینه سابقه و تجربه ساخت کورپوریت ویدئوهای برندهای مختلف را دارد. او، ساکن آفریقا جنوبی ست و مدتی در دبی فعالیت و با خاورمیانه و ایران آشنایی خوبی داشت. ترجمه پیش‌نویس برای ایشان ارسال شد و پس از مدتی فیلمنامه مورد نظر از سوی ایشان به دست ما رسید. فیلمنامه مورد نظر آنقدر جذاب بود که گروه انرژی بیشتری برای ساخت ویدیو پیدا کرد».

این کارگردان ادامه داد: «مدیر تبلیغات پاکشو با نویسنده فیلمنامه گفتگوهای مجازی مفصلی داشتند تا تمام زوایای فیلمنامه مطابق با فرهنگ داخلی ایران تدوین شود. پلان‌هایی که با فرهنگ بومی مطابق نداشت، بازنویسی شد و نهایتا فیلمنامه از فیلتر عبور کرد تا یک ویدیوی بومی برای یک برند بومی ایرانی ساخته شود، ویدیویی که مطابق با استانداردهای جهانی باشد».

فستیوال بین‌المللی فیلم «نیویورک» سال 2005 متولد شده و طی چند سال اخیر توانسته جایگاه معتبری در بین فستیوال‌های فیلم جهان پیدا کند. این فستیوال که در سپتامبر هر سال برگزار می‌شود، شامل بخش‌های متنوعی مانند: فیلم‌های انیمیشن تلویزیونی مستقل، فیلم‌های کمدی، سریال‌های درام؛ اولین ساخته‌های کارگردان‌ها و کورپوریت ویدئوها است. این جشنواره معمولا بین 12 تا 17 سپتامبر (21 تا 26شهریور) هر سال برگزار می‌شود.