در ارزیابی‌های گروه صنعتی گلرنگ از Call center٭ شرکت‌های عضو، مرکز ارتباط با مشتریان گروه صنعتی پاکشو جایگاه برتر را کسب کرد.

پاکشو با استفاده‌ی  بهینه از ماژول شکایت مشتریان Microsoft Dynamics CRM، موفق شده است به خوبی نیازهای مشتریان را درک و پیش‌بینی کند.

یک مرکز تماس موفق نیازمند مدیریت دقیق و مبتنی بر شاخص‌های عملکرد است. یکی از این شاخص‌ها تعداد تماس‌ها و حل مشکل مشتری در تماس اول است که شرکت پاکشو هر روز با بیش از 40 تماس روزانه تحت عنوان پیشنهادات، سوالات و شکایات نشان داد که ارتباط موثری با مصرف کنندگان کالاهای خود دارد و در حل مشکلات، در کوتاه‌ترین زمان توانمند است. شاخص رضایت مشتریان در پایان هر تماس یکی دیگر از عوامل مهم و کلیدی در مراکز تماس است که طبق نتیجه‌ی تحقیقات انجام شده 82.5 درصد از افرادی که با پاکشو تماس داشته‌اند از خدمات ارائه شده کاملا راضی بوده‌اند.

به این بهانه، مهندس امینی نیک مدیر بازاریابی گروه صنعتی گلرنگ به همراه همکاران خود دکتر تنها و مهندس جعفری در چهارمین روز ماه مهر با حضور در گروه صنعتی پاکشو از زحمات همکاران این مجموعه در زمینه ارتباط موثر با مشتری قدردانی کردند.

در این دیدار، که با حضور همکاران این مجموعه از جمله مهندس گمار معاون بازاریابی، خانم مهندس کیایی مسؤول ارتباط با مشتریان، و خانم‌ها اسفندیاری، فلاحیان و نصیر برگزار شد، دغدغه‌های موجود بیان و بررسی شد.

مهندس کیایی در این جلسه روند رسیدگی به شکایت‌های مطرح شده را این‌گونه تشریح کرد:

در مرحله‌ی اول مصرف کننده با شماره Call Center درج شده بر روی محصول تماس گرفته و شکایت خود را ثبت می‌کند. پس از آن نماینده‌ای از شرکت به همراه بسته‌ی هدیه جهت دریافت نمونه به محل می‌رود؛ نمونه دریافتی به واحدهای مربوطه جهت بررسی ارسال می‌شود و پس از بررسی و انجام آزمایش، نتیجه آن برای واحد CRM ارسال می‌شود. در این مرحله همراه با پاسخ، نمونه بهبود یافته و یا محصول جدید برای مصرف کننده ارسال می‌شود. البته این‌جا آخر ماجرا نیست چرا که این افراد تبدیل به مشتریان محبوب شرکت پاکشو شده  و از آن‌ها برای حضور در جشن‌ها، مراسم و همچنین تست محصولات جدید دعوت می‌شود.

مهندس گمار معاون بازاریابی شرکت پاکشو هم در ادامه اشاره کرد که استفاده از سیستم‌های کارآمد CRM و در نهایت جلب رضایت کامل مشتری یکی از اهداف کلیدی ماست و در این زمینه همه‌ی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

مدیر بازاریابی گروه صنعتی گلرنگ در پایان این دیدار تاکید کرد یکی از هدف‌های مهم مجموعه ارزش‌ نهادن به سیستم کارآمد ارتباط با مشتریان، افزایش ظرفیت و بهبود این‌گونه سیستم‌ها در آینده‌ای نزدیک است و در این جهت از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهد شد.

 

٭ مراکز ارتباط با مشتریان شرکت‌های عضو گروه صنعتی گلرنگ