گفتنی است مراسم اختتامیه و اهداء جوایز چهارمین جایزه جهانی سازمان دانشی برتر  (MAKE: Most Admired Knowledge Enterprise) با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و جمعی از مسؤولان و مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های داخلی و مدرسان ایرانی و خارجی در روز یکشنبه ۱۷ اسفند ماه در محل همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.
الگوی ارزیابی سازمان دانشی برتر به درخواست ده‌ها سازمان پیشرو دنیا از موسسه تحقیقات مدیریت دانش و سرمایه فکری Teleos انگلستان تدوین گردید و پس از تحقیقات و مطالعات گسترده این موسسه بر روی بیش از 100 الگوی پیاده‌سازی عملیاتی KM در سازمان‌های موفق دانشی در سراسر جهان طی سال‌های 1996 تا 1998 میلادی نهایی شد.
این الگو با بیش از 150 شاخص معتبر عملیاتی که در هشت محور اصلی طراحی شده است حاصل تجمیع تجربیات و تلاش‌های صدها مدیر، متخصص و محقق حوزه مدیریت دانش محور سازمانی از سراسر دنیاست. جایزه سازمان دانشی برتر ایران (Iran MAKE Award) که از سال 2011 به طور رسمی و زیر نظر مستقیم بنیاد جهانی MAKE توسط دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود، در سطح منطقه‌ای/ ملی بوده و به طور مشابه هر ساله در قاره‌های اروپا، آمریکای شمالی، آسیا برگزار می‌شود. هدایت و سازماندهی این جایزه در ایران توسط دانشگاه صنعتی شریف و زیر نظر شورای عالی راهبری جایزه جهانی MAKE در ایران انجام می‌شود. دانشگاه صنعتی شریف ارزیابی سازمان‌های شرکت‌کننده داخلی را توسط کمیته عالی داوری متشکل از اساتید و خبرگان حوزه مدیریت دانش محور از سراسر کشور که در قالب کمیته‌های تخصصی داوری سازماندهی می‌شوند با نظارت مشاورین بین‌المللی MAKE و تحت استانداردهای بنیاد جایزه MAKE انجام داده و برترین سازمان‌های کشور را جهت حضور در ارزیابی‌های آسیایی به بنیاد جهانی MAKE معرفی می‌نماید.

#گروه_صنعتی_گلرنگ #دانشگاه_شریف #جایزه_جهانی_سازمان_دانشی_برتر
منبع خبر: پایگاه اطلاع‌رسانی گروه صنعتی گلرنگ