مراسم بزرگداشت روز زن با حضور دکتر مریم فضلی مدیر عامل شرکت آریان تجارت شرق، دکتر مهری عبدالوند معاون مدیرعامل در امور توسعه سرمایه‌های انسانی گروه مهد سرمایه‌گذاری خاورمیانه و همکاران خانم شرکت‌های مستقر در ساختمان مرکزی گروه صنعتی گلرنگ، صبح روز یک‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که به دلیل شرایط ویژه دوران کرونا در فضای باز طبقه‌ی اول برج گلرنگ برگزار شد، دکتر مریم فضلی روز زن، روز مادر و ولادت حضرت زهرا (س) را به تمامی همکاران تبریک گفت و بیان داشت: یاد و خاطره بزرگمرد عرصه کارآفرینی استاد حاج محمد کریم فضلی را گرامی می‌داریم و تبریک عرض می‌کنیم این روز بزرگ را خدمت مادر بزرگوارمان سرکار حاجیه خانم فضلی که امسال متاسفانه به دلیل ملاحظات کرونا در خدمتشان نیستیم. امیدوارم انشاءالله سال آینده شرایط به گونه‌ای باشد که در خدمتشان باشیم.
دکتر مریم فضلی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ سهم بانوان گروه صنعتی گلرنگ از شغل‌های مسئولیتی در شرکت‌های گروه ۱۴ درصد بوده است که در سال ۱۴۰۰ این عدد با ۸ درصد رشد به ۲۲ درصد رسیده است و امیدواریم سال به سال بیشتر شود.
مدیر عامل شرکت آریان تجارت شرق اظهار داشت: اکثر همکارانی که در جمع ما حضور دارند در شرکت گلرنگ سیستم مشغول به کارند. طبق آمار، بهترین شرکت از بین ۵۰۰ شرکت برتر جهان از نظر تفکیک جنسیتی شرکت مایکروسافت است که درصد حضور بانوان در این شرکت 28/6 درصد است. این درصد در شرکت گلرنگ سیستم 5/5 درصد بالاتر است.


دکتر مریم فضلی اظهار داشت: با توجه به چشم‌انداز گروه صنعتی گلرنگ یعنی ورود به ۵۰۰ شرکت برتر دنیا در سال ۱۴۱۰، این مقایسه بین شاخص‌های گروه صنعتی گلرنگ با شاخص‌های شرکت‌هایی که در لیست فورچون 500 هستند افتخار آمیز است. به ویژه آن که جای خوشحالی دارد که در یک شرکت IT و تکنولوژیک حضور زنان این چنین پرتوان و مایه‌ی افتخار است.
دکتر مریم فضلی ابراز داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد به دلیل جذابیت محیط کار و برند کارفرمایی گروه صنعتی گلرنگ و رشد و توسعه‌ای که شاهدش هستیم جمعیت کثیری از نیروی کار جوان جذب گروه شده‌اند. از طرفی همکاران متاهل در مجموعه رو به رشد هستند و تعداد فرزندان گروه صنعتی گلرنگ رو به افزایش است.
دکتر مریم فضلی با نگاهی به آمار تاهل و فرزندآوری در گروه صنعتی گلرنگ ادامه داد: اغلب این نگرانی برای زنان وجود دارد که اگر بچه‌دار شوم کارم را از دست خواهم داد اما فضای شغلی و محیط کار مادران در مجموعه ما این اطمینان را به همکاران متاهل می‌دهد تا بدون هیچ گونه نگرانی دارای فرزند شوند.
در ادامه دکتر مهری عبدالوند دیگر سخنران این مراسم بیان داشت: اگر از من که ۲۰ سال است در این مجموعه‌ام بپرسند که علت ماندگاری شما در مجموعه چیست اولین شاخص را اعتماد متقابل بیان می‌کنم. اعتمادی که ما به مجموعه داریم و اعتمادی که مجموعه به ما دارد.
معاون مدیرعامل در امور توسعه سرمایه‌های انسانی گروه مهد سرمایه‌گذاری خاورمیانه ابراز داشت: خوشبختانه در گروه صنعتی گلرنگ راه رشد خانم‌ها باز است. نگرش مثبت و توان پیشرفت، الحمدلله در همه شما همکاران خانم وجود دارد و حضور بانوان در پست‌های مسئولیتی نشان دهنده‌ی توانایی و تعهد بالای خانم‌ها و اعتماد مجموعه به آنهاست. ما شعار «ما یک خانواده‌ایم» را به خوبی در مجموعه حس می‌کنیم و بسیار خوشحالیم که بانوان در مجموعه ما امنیت خاطر دارند و مورد حمایت قرار می‌گیرند.
در این مراسم همسر هنرمند یکی از همکاران گروه صنعتی پاکشو، تابلوی زیبایی را که نقاشی کرده بود، به دکتر مریم فضلی اهدا کرد.
اهدای هدیه به بانوان همکار پایان بخش این مراسم به یادماندنی بود.