با انعقاد قرارداد همکاری بین شرکت‌های‌ لجستیک بازارگاه ایرانیان و فن آوران انیاک رایانه، ارائه سرویس پایدار و امن پلتفرم تسویه وجوه از طریق رابط برنامه نویسی نرم افزار یا API انیاک به «سامانه هوشمند حمل و نقل بار گلرنگ ترابر» آغاز شد.
سامانه هوشمند حمل و نقل بار “گلرنگ ترابر” با در نظر گرفتن نقش تمامی بازیگران اصلی این کسب و کار، پلتفرمی سه سویه‌ای طراحی و عرضه کرده است که شامل فرآیندهای اعلام بار، جستجو و یافتن رانندگان متقاضی حمل بار است و حصول توافق بین‌الطرفین را به ساده‌ترین و مطمئن‌‌ترین رویکرد ممکن ساخته است.
شرکت انیاک امکاناتی را فراهم آورده است که «لجستیک بازارگاه ایرانیان» با کاهش چالش‌‌های مالیاتی بتواند به منظور تسویه وجوه شرکت‌های سفارش دهنده حمل (صاحب کالا) و حمل‌کنندگان کالا (رانندگان) با نظارت دقیق و هوشمند از ابتدای سفارش تا رسیدن کالا به مقصد در سریع‌ترین زمان و حداقل هزینه‌های عملیاتی در سامانه هوشمند “اپلیکیشن پاتوقی” به انجام رساند.
شرکت‌ها می‌توانند از خدمات ارزش افزوده ارائه شده توسط شرکت فناوران انیاک رایانه به منظور تسهیم و انتقال وجوه به حساب‌های مختلف و در بازه‌های دلخواه اقدام و پرداخت‌های خود را تسهیل کرده، جریان‌های درآمدی شرکت را ساده‌تر مدیریت کنند و حجم عملیاتی حسابداری و محاسبات مالیاتی شرکت را تا حدود زیادی کاهش دهند.
راهکارهای جامع و ابزارهای انیاک پاسخی امروزی برای مشکلات قدیمی دریافت، انتقال و مدیریت پول است. با ابزارهایی مانند درگاه پرداخت اینترنتی، فرم پرداخت، دریافت خودکار حق اشتراک، تسهیم از مبدا و صدها راهکار دیگر که به دقت برای نیازهای شما ساخته شده‌اند.
شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و تمامی کسب و کارها دغدغه‌هایی فراتر از یک درگاه و ابزار پرداخت دارند. خدمات و ابزارهای مالی انیاک مدیریت جریان مالی را ساده کرده، هزینه‌های توسعه و نیروی انسانی را کاهش می‌دهد.
بخش بزرگی از عملیات مالی این سامانه‌ها، پرداخت پول به همکاران یا تسهیم وجوه است. ابزار تسهیم شرکت انیاک در کنار دیگر خدمات ابزاری برای سبک کردن همین عملیات و بهبود جریان مالی شرکت‌ها است.
گفتنی است شرکت انیاک از سال ۱۳۷۷ به منظور ارائه خدمات به سازمانها، شرکتها در حوزه فنآوری اطلاعات، تجارت و سیستمهای پرداخت الکترونیک مشغول به فعالیت است و از سال ۱۳۹۹ به گروه صنعتی گلرنگ پیوسته است.
این شرکت از بدو فعالیت، بر روی ارائه خدمات و راه حل‌های جامع در ایجاد زیرساخت‌های مالی بانکی و شبکه پرداخت، سیستم‌های وفاداری و طرح‌های ارزش افزوده در فضای تجارت الکترونیک در حوزه ارائه راهکارهای پرداخت و انتقال تراکنش‌های بانکی بین پذیرندگان و دارندگان تمرکز کرده است.

همچنین گفتنی است شرکت انیاک با ارائه راهکارهای پرداخت بر بسترهای متفاوت ارتباطی، محصولات متنوعی همچون درگاه‌های پرداخت اینترنت، انواع کارتخوان، اپلیکیشن پرداخت سرویس‌های متنوع انتقال وجه و دریافت از مشتریان و محصولات متنوعی در حوزه کارت‌های بانکی و غیربانکی (وفاداری و زیرخط) و برداشت حق اشتراک یا direct debit و ابزارهای تسویه و تسهیم پول‌های دریافتی ارائه می‌کند.