مراسم معارفه شرکت پدیده شیمی قرن با نماد «قرن» با حضور شمار زیادی از فعالان بازار سرمایه، دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ در هتل همای تهران برگزار شد. این معارفه در آستانه عرضه اولیه سهم که در روز چهارشنبه صورت می‌پذیرد، انجام شد.
مهندس سید محمدباقر فاضلیان رئیس هیئت‌مدیره شرکت پدیده شیمی قرن، در مراسم معارفه این شرکت برای ورود به بازار بورس و اوراق بهادار با قرائت پیام هیئت‌مدیره، اظهار کرد: با وجود تمامی مشکلات، محدودیت‌ها و شرایط خاص حاکم بر اقتصاد کشور در یک دهه اخیر، پرفروش‌ترین برند محصولات شوینده را در کشور دارا هستیم و در سال ۹۸ به فروشی افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال دست خواهیم یافت.
وی چشم‌انداز این شرکت را افزایش سهم فروش، رهبری بازار داخلی و شناخته شدن به‌عنوان قطب تولیدی محصولات شوینده و بهداشتی در کشورهای منطقه اعلام کرد و گفت: مأموریت ما نیز افزایش رضایت‌مندی مشتریان از طریق شناسایی و برآورده‌سازی نیازمندی آن‌ها و بهبود سطح کمی و کیفی محصولات با هدف ارتقای بهداشت خانه و خانواده است.
در ادامه مراسم معارفه، مهندس مظفری، مدیرعامل شرکت پدیده شیمی قرن، اندازه بازار صنعت شوینده در سال جاری را افزون بر ۱۸۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و سهم شرکت پدیده شیمی قرن از این بازار و براساس پیش‌بینی فروش تا پایان سال را حدود ۸ درصد دانست و افزود: تولیدات این شرکت در سال ۹۸ به بیش از ۱۱۸۰۰۰ تن انواع محصول خواهد رسید.
وی با بیان اینکه شرکت پدیده شیمی قرن با فعالیت خود توانسته است هر ساله سودآوری خود را با رشد مواجه کند، با مروری کلی بر عملکرد مالی شرکت متذکر شد: مجموعه «قرن» با رشد ۱۴۰ درصدی درآمدهای عملیاتی، رشد ۲۸۷ درصدی سود خالص نسبت به دوره مشابه سال قبل مواجه بوده است، به‌طوری‌که در آبان ماه سال جاری، این شرکت افزایش سرمایه‌ای از ۶۰ میلیارد تومان به ۱۰۰ میلیارد تومان داشته است.
به گفته مدیرعامل شرکت پدیده شیمی قرن، این شرکت در سال ۹۵ سود عملیاتی به‌اندازه ۶۹ میلیارد تومان داشته که این روند رو به رشد تا سال ۹۸ ادامه دارد بوده است. «قرن» در سال ۹۸ تاکنون به سود عملیاتی ۲۹۲ میلیارد تومانی رسیده است.
وی با توجه به اینکه رقم سود عملیاتی مجموعه در سال ۹۶ و ۹۷ به ترتیب برابر با ۷۴ و ۱۶۷ میلیارد تومان بوده است، اضافه کرد: شرکت پدیده شیمی قرن (قرن) پیش‌بینی کرده تا پایان سال مالی ۱۳۹۸ خود به فروش ۱۰۵۳ میلیارد تومانی برسد که در نهایت منجر به سود خالص ۲۷۵ میلیاردی خواهد شد.
وی مهم‌ترین اقدامات و دستاوردهای این شرکت در ۲ سال گذشته را احداث و بهره‌برداری از کارخانه تولیدی مایعات شوینده در زنجان در سال ۹۷ به‌منظور افزایش ظرفیت تولید و برنامه‌ریزی بهتر در پاسخگویی به نیاز مشتریان، بازطراحی فرایندهای تولیدی در کارخانه با حذف مخازن ذخیره، راه‌اندازی سیستم پایپینگ، سیستم توزین اتوماتیک و راه‌اندازی سیستم نظارت و مانیتورینگ مرکزی خطوط ساخت و تولید و تجهیزات فنی (اسکادا) دانست.

مدیر عامل شرکت پدیده شیمی قرن، در خصوص شاخصه‌های کلیدی شرکت پدیده شیمی قرن گفت: این شرکت مالک پرفروش‌ترین برند صنایع شوینده کشور (Active)، عرضه بیش از ۱۳۰ محصول در قالب بیش از ۱۵ گروه محصول، بیش از ۲۰ خط تمام اتوماتیک تولید مایعات شوینده، بیش از 70 هزار مترمربع فضای تولید و انبارش، رشد سود خالص ۲۰۵ درصدی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ و سهم ۸‌درصدی از فروش صنعت شوینده کشور است.
اعضای هیئت‌مدیره شرکت پدیده شیمی قرن در پایان مراسم معارفه، پاسخ گوی سؤالات حاضران بودند.
براساس این گزارش، توسعه محصولات، افزایش پوشش مشتری و افزایش صادرات به میزان ۱۰درصد از فروش سالانه شرکت به‌عنوان طرح‌های توسعه‌ای آتی شرکت پدیده شیمی قرن معرفی شد.
همچنین توسعه بازارهای موجود، ارتقا محصولات و ارزش پیشنهادی به مشتری، افزایش کارایی زنجیره تأمین، ورود به بازارهای جدید، گردش سریع و دقیق اطلاعات و توسعه صادرات ازجمله اهداف شرکت پدیده شیمی قرن در مراسم معارفه اعلام شد.
یادآور می‌شود که ۳۰ بهمن‌ماه جاری 100 میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت پدیده شیمی قرن به‌عنوان پانصدوسی و چهارمین شرکت پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران عرضه خواهد شد.