مسابقه کتابخوانی ویژه دانش‌آموزان منطقه نوبران بین ۷۰ دانش‌آموز دختر و پسر دوره متوسطه، در چهار مدرسه شهرهای نوبران و غرق‌آباد برگزار گردید.
در راستای سیاست‌های توسعه‌ای شرکت صنایع غذایی ماسترفوده و نیاز به جذب نیروهای جوان، مستعد و با انگیزه، واحد منابع انسانی طرح ماسترسازان آینده را از مدارس منطقه نوبران شروع کرده است.
از آن جایی که تامين نیروی انسانی متخصص بزرگترین چالش و دغدغه‌های هر سازمانی است، با رویکردی به آینده و تصمیم بر تمرکز و پرورش نيروهای با استعداد از مدارس، این ایده زیبا شکل گرفت.
این طرح با اهدای کتاب‌های کمک درسی به کتابخانه، برگزاری همایش انگیزشی کنکور و تغییر نگرش برای ساختن اهداف و آرزوهای سازنده در ذهن دانش‌آموزان متوسطه، آغاز و این مسابقه قدم بعدی در اجرای این طرح بوده است.
مسابقه کتابخوانی ویژه دانش‌آموزان منطقه نوبران از کتاب الهام بخش «سنگفرش هر خیابان از طلاست»، نوشته کیم وو چونگ مؤسس کارخانجات دوو، بین ۷۰ دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه، در چهار مدرسه شهرهای نوبران و غرق آباد برگزار گردید.

شرکت صنایع غذایی ماسترفوده در دی ماه سال ۱۳۹۷ با افتتاح کارخانه آدامس و همچنین افتتاح کارخانه پاستيل در مهر ماه سال ۱۳۹۸ با هدف توسعه و ایجاد اشتغال جوانان در منطقه نوبران، اقدامات برنامه‌ریزی شده‌ای را در حال اجرا دارد که باعث رشد و پویایی جوانان این منطقه و همچنین ساخت آینده‌ای بهتر و تامین نیاز نیروهای مورد نیاز شرکت می‌گردد.