معاون بازرگانی و بازاریابی اُکالا گفت: هنوز ۹ سهم از بازار خرده‌فروشی کالاهای مصرفی به مغازه‌داران و کسب‌وکارهای سنتی تعلق دارد.
معاون بازرگانی و بازاریابی اُکالا، سوپرمارکت اینترنتی افق کوروش در پنل سومین دوره روز بازاریابی دیجیتال (dmday3) گفت: اگر اندازه بازار خرده‌فروشی کالاهای مصرفی را به یک کیک تشبیه و آن را به ده تکه تقسیم کنیم، با همه‌ی تحولاتی که در این ۵-۶ سال گذشته رخ داده است، فقط یک تکه از این ده تکه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای رسیده است و هنوز ۹ تکه به مغازه‌داران و کسب‌وکارهای سنتی تعلق دارد. اگر همین کیک را به هزار بخش تقسیم کنیم، با اغماض سه بخش از این کیک به سوپرمارکت‌های آنلاین خواهد رسید.


دکتر ابراهیمیان در این پنل که پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ برگزار شد، اذعان کرد: از سویی دیگر در ایران بیش از ۴۵ میلیون گوشی هوشمند با ضریب نفوذ اینترنت بیش از ۸۵ درصد وجود دارد. به طوریکه ایرانیان بیش از ۵ برابر متوسط دنیا در اینترنت حضور دارند.
دکتر ابراهیمیان اضافه کرد: اگرچه هنگام تاسیس اُکالا، بهترین‌های دنیا در صنعت سوپرمارکت آنلاین هنوز به سوددهی نرسیده بودند، اما ما می‌دانستیم مشتریان، بالقوه‌ی ما به این سرویس علاقه خواهند داشت.
مدیر بازرگانی پیشین فروشگاه زنجیره ای افق کوروش ضمن اینکه محدودیت فعلی صنعت سوپرمارکتهای آنلاین فعلی را دیجیتال مارکتینگ ندانست، اذعان کرد: برای کسب نتیجه باید به اندازه‌ای نسبت به جذب مشتری اقدام کرد که بتوان رضایت حداکثری او را به دست آورد. در غیر این صورت به شرکت و این صنعت که بازیگران محدودی دارد لطمه وارد خواهد شد.
گفتنی است پنل روز بازاریابی دیجیتال (DMDAY) بزرگترین رویداد در زمینه دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود.
در این پنل علیرضا آشتیانی مدیر بازاریابی سابق دیجی‌کالا و سهیل خان محمدی، مدیر بازاریابی هایپراستار نیز در کنار نعیم ابراهیمیان در خصوص دیجیتال مارکتینگ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌های آنلاین به گفتگو پرداختند.