سمینار آشنایی مقدماتی با مفاهیم اطلاعات و امنیت کاربران ویندوز، به همت شرکت گلرنگ‌سیستم در دو نوبت، ۲۸ شهریور و ۴ مهر ۱۳۹۸ در پردیس سینمایی کورش برگزار شد.
در این سمینار که ویژه همکاران شرکت‌های گروه صنعتی گلرنگ و گلرنگ‌سیستم و با همکاری شرکت فراکنش برگزار گردید، دکتر شهریار بیژنی دکترای امنیت اطلاعات از دانشگاه ادینبورگ انگلستان و مهندس حدیث رضایی کارشناس ارشد امنیت اطلاعات به تدریس نکات آموزشی پرداختند.
دکتر بیژنی در بخش اول در پاسخ به این سوال که «چرا باید امنیت سایبری را در اولویت قرار دهیم؟» به گسترش حملات سایبری در دنیا و دشواری بیش از پیش روبرو شدن با آن‌ها در سراسر جهان اشاره کرد.
وی سپس درباره مفاهیم پایه‌ی امنیت سایبری، آشنایی مقدماتی با رمزنگاری و راهکارهای امنیتی محیط کار مطالبی را عنوان داشت.
مهندس رضایی نیز در بخش دوم درباره مهندسی اجتماعی و سرقت هویت، امنیت ایمیل، امنیت دستگاه موبایل، امنیت تراکنش آنلاین، امنیت شبکه‌های اجتماعی و محافظت فیزیکی و منطقی از دارایی‌های IT توضیحاتی را ارائه کرد.
در این سمینار تاکید شد: کاربران سیستم‌های کامپیوتری از مهم‌ترین عناصر تیم امنیتی سازمان هستند که در صورت آگاهی از نکات امنیتی و استفاده از آن‌ها در محیط کار ریسک آسیب‌پذیری از حملات امنیتی را به حداقل می‌رسانند.
گفتنی است این سمینار در راستای ارتقای سطح دانش عمومی امنیت در گروه صنعتی گلرنگ به عنوان یکی از اهداف پروژه کلان امنیت تعریف شده در گلرنگ‌سیستم، برگزار شد.