گروهی از دختران دانش‌آموز ممتاز و پژوهشگر، در قالب طرح «همسفر با صنعت ایرانی» روز یک‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ از کارخانه صنعت غذایی کورش واقع در شهرک صنعتی اشتهارد بازدید کردند.
این دانش‌آموزان که در مقطع متوسطه اول و دوم به تحصیل اشتغال دارند، از سوی پژوهش‌سرای ابن سینا معرفی شده بودند.
در این بازدید، که به همت روابط عمومی گروه صنعتی گلرنگ انجام شد، دانش‌آموزان با دقت و اشتیاق، از همه مراحل بسته‌بندی، انبار، آزمایشگاه‌ و ریفاینری دیدار کردند.


در تمامی مراحل بازدید، پروسه‌ تصفیه و بسته‌بندی روغن و پروسه‌های جاری در یک مجموعه صنعتی توسط مسئولان کارخانه برای دانش‌آموزان توضیح و به سوالات آنها پاسخ داده‌ شد، از جمله با توجه به درخواست دانش‌آموزان مهندس پریسا رشیدی، کارشناس کنترل کیفیت، توضیحات مشروحی را درباره فرآیند تولید روغن در اختیار آن‌ها گذاشت.
مهندس رضا عبدلی رئیس برنامه‌ریزی و انبار کارخانه صنعت غذایی کورش نیز درباره بسته‌بندی و انبار توضیحاتی را ارائه داد.
مهندس احمدعلی‌پور سرپرست انرژی و پساب نیز در پاسخ سوالات دانش‌آموزان درباره پساب کارخانه گفت: از نکته‌های زیست محیطی در ساختار این کارخانه این است که پس از مصرف آب، فرایندهایی روی آب انجام می‌شود تا مجددا بازیابی ‌گردد و برای موارد مختلف، به‌ویژه آبیاری فضای سبز از آن استفاده شود.
مسائل مرتبط با ارتباط فرایندهای تولید و تصفیه روغن و مباحث مربوط به سلامت روغن، محور دیگر سوالات دانش‌آموزان را تشکیل می‌داد که توسط مسئولان حاضر پاسخ داده شد.