شرکت داروسازی فاران شیمی حامی ‌اصلی سیزدهمین كنگره بین‌المللی دانش اعتیاد بود كه از 30 مرداد ماه تا 1 شهریور ماه 98 در سالن همایش‌های رازی تهران واقع در دانشگاه ایران برگزار شد.
شرکت داروسازی فاران شیمی همچون سال‌های گذشته در این کنگره بین‌المللی به عنوان تنها اسپانسر اصلی و همراه همیشگی کنگره حضور پیدا کرد.
غرفه فاران شیمی در این کنگره با دعوت از مسئولان کشوری، اساتید، درمانگران و فعالان صنعت حوزه اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی یکی از پربارترین غرفه‌های کنگره بود و در این راستا فاران شیمی از رهنمود‌های سازنده این فعالان جهت ارتقاء دانش خود، بهره‌های بسیار برد.
شرکت داروسازی فاران شیمی در این کنگره با توجه به مشاهده مشکلات درمانگران اعتیاد و بررسی علمی در این خصوص دو کارگاه آموزشی برگزار کرد.
کارگاه نخست 31 مرداد ماه با موضوعیت مزایا و چالش‌های درمان وابستگی به مواد افیونی با بوپرنورفین با حضور 170 نفر شرکت کننده برگزار شد و کارگاه دوم نیز 1 شهریور ماه با موضوعیت مروری بر تجارب یک دهه درمان با کمک اپیوم تینکچر با حضور 100 نفر برگزار گردید.
فاران شیمی همچنین در این کنگره از اساتید بنام داخلی و خارجی جهت تبادل مطالب نوین، مروری بر اطلاعات پیشین و تجارب پزشکان درمانگر بهره‌مند شد.
گفتنی است این کنگره با حضور بیش از 1500 نفر شرکت کننده، شاهد ارایه سخنرانی‌ها، پانل‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و مقالات علمی در رشته‌ها و موضوعات مختلف از جمله علوم پایه، بالینی، انسانی، اجتماعی، حقوق و غیره بود.