گروهی از دختران دانش‌آموز ممتاز و پژوهشگر منطقه ۱۵ آموزش و پرورش تهران، در قالب طرح «همسفر با صنعت ایرانی» یک‌شنبه ۳۰ تیر ماه ۹۸ از کارخانه ماریناسان واقع در شهرک صنعتی اشتهارد بازدید کردند.
در طول این سفر که به همت روابط عمومی گروه صنعتی گلرنگ انجام شد دانش‌آموزان پژوهشگر تا هنگام رسیدن به مقصد درباره حمایت از تولید ملی و رونق تولید گفت‌وگو کردند.
همچنین مقرر شد این دانش‌آموزان که در مقطع متوسطه به تحصیل اشتغال دارند و از سوی پژوهش‌سرای ابن سینا معرفی شده‌اند، در زمینه حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید از نقطه نظرات خود مقالاتی تهیه کنند و در اختیار گروه صنعتی گلرنگ قرار دهند.
از سوی روابط عمومی گروه صنعتی گلرنگ هدیه‌ای به بهترین مقاله اهدا خواهد شد.
در این بازدید نخست همکاران ماریناسان در واحد HSE ( ایمنی، بهداشت، محیط زیست) با دانش‌آموزان درباره موارد ایمنی گفت‌وگو کردند.
دانش‌آموزان در ادامه در یک کارگاه آموزشی با حضور مدیر کارخانه، مهندس طاهری شرکت کردند. در این کارگاه مهندس طاهری از بچه‌ها دعوت کرد درمورد تاریخچه ماریناسان مطالعه کنند و درباره این بازدید گزارش بنویسند.
مهندس طاهری اعلام کرد به بهترین گزارش هدیه‌ای تعلق می‌گیرد.
در ادامه، مدیران و مسئولین کارخانه به ارائه توضیحاتی در مورد معرفی و اهداف شرکت صنایع سلولزی ماریناسان و روال تولید محصولات سلولزی پرداختند و به سوالات دانش‌آموزان پاسخ دادند.
سپس دانش‌آموزان از خط‌های تولید آزمایشگاه این کارخانه بازدید کردند و همکاران واحدهای تحقیق و توسعه ماریناسان درباره انتخاب رشته و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را راهنمایی کردند.
صرف ناهار و دریافت هدیه پایان بخش این دیدار بود.