نشست «آگاهی‌بخشی در زمینه‌ی آسیب‌های سوختگی» با هدف کمک‌رسانی به انجمن ققنوس (جمعیت حمایت از بیماران سوخته) روز یک‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ با حضور نمایندگانی از انجمن ققنوس، گروه صنعتی گلرنگ و شرکت بادکوبه و در محل این انجمن برگزار شد.
در این نشست مقرر شد علاوه بر کمک‌های مالی به انجمن ققنوس، در زمینه‌ی معرفی بیشتر انجمن ققنوس به جامعه، آگاهی بخشی درباره آسیب‌های سوختگی و پیشگیری، دریافت کمک‌های مادی و معنوی جامعه و رفع نیازهای بیمارستانی برنامه‌ریزی شود.
در بخشی از این نشست، دکتر فاطمی، جراح سوختگی و رئیس هیات مدیره انجمن ققنوس اظهار داشت: خوشحالم که انجمن هر روز همراهان بیشتر و بهتری پیدا می‌کند. هدف انجمن این است که آگاهی را افزایش دهد و مسئولیت اجتماعی را بیشتر کند و به مردم اطلاع دهد که ما در زمینه‌ی سوختگی وضعیت مطلوبی نداریم، اما سوختگی قابل پیشگیری است.
دکتر فاطمی افزود: متاسفانه در کشور ما نه پیشگیری مناسبی صورت می‌گیرد، نه درمان، استانداردهای لازم را دارد نه از مریض سوخته آن طور که باید و شاید حمایت می‌شود. از این رو امیدواریم با کمک گروه صنعتی گلرنگ و شرکت بادکوبه که در کنار ما قرار گرفته‌اند، زودتر و بهتر به اهدافمان برسد.
رئیس هیات مدیره انجمن ققنوس بیان داشت: در حال حاضر ۱۳۵۰ تخت سوختگی و ۱۵۰ آی سی یوی ویژه آن وجود دارد که این رقم در مورد تخت‌ها دست کم باید دو برابر و درمورد آسی یو دست کم باید سه برابر شود.
مهندس قارداشی در ادامه بیان داشت: زمینه آشنایی ما با انجمن ققنوس، اتفاق غم‌انگیزی بود که در فروردین ماه امسال برای همکار عزیزمان مهندس کنگاوری افتاد. ما به سبب این اتفاق دریافتیم این بیماری، بسیار بیماری مهجوری است و نه تنها بیماران سوخته بیشتر از قشر پایین جامعه‌اند، بلکه امکانات هم محدود است، به گونه‌ای که گاهی بیمار سوخته باید ساعت‌ها منتظر خالی شدن تخت بماند.
مدیر عامل شرکت گلپخش اول ادامه داد: مهندس کنگاوری بسیار خیرخواه بود و در امور خیر فعالیت می‌کرد، ما هم گفتیم به جای شیون و ناراحتی به کمک‌رسانی فکر کنیم. انجمن را خواهرم به من معرفی کرد، ما ارتباط گرفتیم و زمینه برای همکاری فراهم شد. در بازدیدهای اول سال نیز دکتر فضلی دستور دادند درآمد مهندس کنگاوری هر ماهه به انجمن تعلق بگیرد.
مهندس قارداشی گفت: در این نقطه تصمیم داریم کمک کنیم ساختارهای انجمن ققنوس گسترش پیدا کند و امیدواریم روزی این انجمن توانایی ساخت یک بیمارستان تخصصی سوختگی را پیدا کند.
مهندس امینی نیک نیز ابراز داشت: این افتخاری است که گروه صنعتی گلرنگ بتواند به آگاهی جامعه و پیشگیری در زمینه سوختگی یاری برساند. ما در این انجمن به اطلاعاتی دست پیدا کردیم که ما را برای یاری رساندن به بیماران سوختگی انگیزه‌ای‌ دوچندان بخشید. از جمله این که بیش ۸ برابر متوسط جهانی در ایران سوختگی داریم و از نظر امکانات از سطح متوسط جهانی پایین‌تریم.
مدیر بازاریابی گروه صنعتی گلرنگ ادامه داد: ما امیدواریم قدم‌های بزرگی برداشته شود از جمله این که روی برندسازی انجمن ققنوس فعالیت کنیم تا مردم این انجمن را بشناسند و برای کمک به آن پیشقدم شوند.
مهندس امینی نیک گفت: با توجه به حضور ۲۱ هزار نفر شاغل در گروه صنعتی گلرنگ که همراه با خانواده‌هایشان، جمعیتی بیش از ۴۰ هزار نفر را تشکیل می‌دهند، در گام نخست از همین پتانسیل به منظور آگاهی‌رسانی، شناخت انجمن و دریافت کمک بهره خواهیم برد.
بابک بادکوبه، مدیرعامل کانون تبلیغاتی بادکوبه نیز ابراز داشت: نیت بزرگ دکتر فاطمی در کنار نیت خیرخواهانه‌ی گروه صنعتی گلرنگ سبب ایجاد پتانسیلی شدهاست که خروجی آن توسط تیم بادکوبه می‌تواند یک اکوسیستم خلق کند. اکوسیستمی که در آن هم مردم آموزش ببینند، هم بیماران سریع‌تر درمان شوند، هم قوانین اصلاح شود، هم زیرساخت‌های حمایتی و پزشکی بیشتر شود و مردم علاقه‌مند به امور خیر، به آسانی در این مسیر قرار بگیرند.
بادکوبه تاکید کرد: انجمن ققنوس باید از نظر مسائلی چون نرم‌افزارهای حسابداری، هماهنگی‌ها و تیم‌های بازاریابی و اطلاع‌رسانی تجهیز شود و در بیرون از انجمن نیز، دسترسی مردم به انجمن و خدمات آن آسان شود و راه‌های ارتباطی و ورودی‌های مالی و آموزش عموم مردم به آسانی صورت بپذیرد.
مدیرعامل کانون تبلیغاتی بادکوبه افزود: ما در بادکوبه قصد داریم روی برگزاری رویدادها، بازنگری در سایت، راه‌های تماس و تولید محتوا برای انجمن ققنوس تمرکز کنیم و امیدواریم این فعالیت‌ها با همراهی گروه صنعتی گلرنگ و انجمن ققنوس در آینده به تاسیس یک بیمارستان خصوصی و فوق تخصصی سوختگی بینجامد.