کارگاه «سیر کارآفرینی در گروه صنعتی گلرنگ» با تدریس مهندس محسن امینی نیک مدیر واحد بازاریابی گروه صنعتی گلرنگ عصر روز سه شنبه ۱۴ اسفند ماه ۱۳۹۷ در مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف با حضور جمعی از دانشجویان علاقه‌مند این دانشگاه برگزار شد.
در این کارگاه که به صورت تعاملی و پرسش و پاسخ برگزار شد، مهندس امینی نیک در پاسخ به این سوال که چرا این قدر تنوع کسب و کار در گلرنگ زیاد است، بیان داشت: گروه صنعتی گلرنگ در سال ۱۳۹۱ چشم‌انداز خود را ورود به بازارهای جهانی و پیوستن به ٥٠٠ شرکت برتر دنیا در نظر گرفت. این چشم‌انداز پژوهش گسترده‌ای را طلب می‌کرد. پژوهش‌ها نشان دادند با شرایط ویژه‌ی ایران ورود به جمع ٥٠٠ شرکت برتر دنیا با بعضی کسب‌وکارها امکان‌پذیر نیست. از طرفی گروه در انتخاب کسب و کارهای جدید از شرکت‌های بزرگ الگوداری می‌کند و همین سبب تنوع کسب‌وکارهای گروه صنعتی گلرنگ شده است.
مهندس امینی نیک درباره مثال‌های موفقی که الگوهای بین‌المللی در آن نهفته است به لانچ مجدد شامپو گلرنگ اشاره کرد و گفت: ال ریس و دخترش لورا ریس از مشاوران مطرح بازاریابی هستند که معتقدند باید برخلاف جریان بازار حرکت کرد. لورا ریس در بازدید از ایران اذعان داشت که تبلیغات شامپو مولتی ویتامین گلرنگ یک حرکت تازه در تبیلغات بوده است زیرا در این تبلیغ، گلرنگ گویا به مردم به جای شامپو غذا می‌فروشد، زیرا شعار تبلیغی‌اش غذای کامل مو بوده است.
مدیر واحد بازاریابی گروه صنعتی گلرنگ با تاکید بر خودباوری ادامه داد: زندگی و تفکرات کارآفرینان ایرانی نشان می‌دهد چقدر آن‌ها پیشرو و عمیق هستند. خواندن و تفکر در زندگی آن‌ها را به شما سفارش می‌کنم زیرا آن‌ها با شرایط همین مرز و بوم تلاش کرده‌اند و به موفقیت رسیده‌اند.