مجتمع تولیدی پدیده شیمی قرن به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع‌های مدرن در زمینه تولید مواد شوینده و بهداشتی ایرانی، چهارشنبه ۲۸ آذر ۹۷، در زنجان افتتاح شد.
در این مراسم که با حضور مدیرعامل گروه صنعتی گلرنگ، دکتر گودرزی، مهندس فاضلیان و جمعی از مدیران پدیده شیمی قرن و گروه، برگزار گردید، دکتر فضلی به همراه مدیران و هیئت همراه از بخش‌های مختلف کارخانه از جمله خطوط تولید و آزمایشگاه، بازدید به عمل آوردند که در این فرایند مهندس سبحانی توضیحات و گزارش‌هایی را ارائه کرد.
همچنین در این مراسم نهال سبزی، توسط دکتر فضلی به همراه مدیران در محوطه کارخانه کاشته شد، تا به عنوان نمادی بر رشد و پیشرفت مستمر این مجموعه عظیم و پایدار به یادگار باقی بماند.
دکتر فضلی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی و تشکر از همه همکاران و تاکید بر اهمیت همدلی، صمیمیت، انرژی و احساس تعلق در این مجموعه که برگرفته از نیات خیرخواهانه بنیانگذار گروه صنعتی گلرنگ است، اظهار داشت: از این به بعد اهمیت بخش فروش افزایش خواهد یافت و مسئولیت‌ و برنامه‌های مهم‌تری پیش روی خواهند داشت.
دکتر فضلی در ادامه افزود: پروژه مجتمع تولیدی پدیده شیمی قرن زمینه‌ای فراهم ساخت تا پدیده شیمی قرن در سطح ایران و جهان خوش بدرخشد. لذا با توجه به توانمندی و عزم جوانانی که امروز مورد اعتماد مجموعه قرار گرفتند، می‌توان برای ورود به بازارهای جهانی و رقابت در بازاری که ۲۰۰ برابر بازار داخلی است آماده شد. ما در ارتباط با شرکت‌های خارجی معتبر و خوشنام، این توانمندی را در خود دیده‌ایم. اولین گام برای این هدف، ورود به بازار خارجی به ویژه روسیه است که به صورت خاص توسط پدیده شیمی پایدار مدیریت خواهد شد و قطعا با توانمندی همکاران به سرانجام خواهد رسید.
مهندس فاضلیان نیز با ایراد سخنرانی، ضمن ابراز خشنودی از این روز بزرگ و تقدیر و سپاسگزاری از حمایت‌های ویژه دکتر فضلی و گروه صنعتی گلرنگ، بیان داشت: اعتماد به جوانانی بی‌نام و نشان و بی‌ادعا و سپردن مسئولیت‌های خطیر و بزرگ به آنها و همچنین استفاده آنها از تجربیات و مشاوره‌های متخصصین و کارشناسان شرکت‌‌های دیگر از جمله شرکت پاکشو، باعث موفقیت و به سرانجام رسیدن این پروژه گشت.
مهندس فاضلیان ادامه داد: با همت و عزم راسخ کارکنان، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عظیم بعدی این مجموعه در خارج از مرزهای کشور آغاز خواهد شد. رقابت، صحنه‌ی بازی بزرگان است و ما برای رقابت با رقبای آن سوی مرزها آماده‌ایم.
در این افتتاح، مهندس سبحانی توضیحات و گزارشاتی در خصوص آغاز، روند و پایان این پروژه، دشواری‌ها و فرازو نشیب‌های این مسیر ارائه داد و از همه کسانی که یاری‌رسان این پروسه عظیم بودند قدردانی و سپاسگزاری کرد.
در پایان مراسم از همکارانی که در تمامی مراحل این پروژه عظیم با همت و غیرت خود تلاش کرده و آن را به سرانجام رساندند با اهدای لوحی تقدیر به عمل آمد.
شایان ذکر است پروژه کارخانه زنجان که در بهار سال ۱۳۹۶کلید خورد، یکی از بزرگترین کارخانه‌های مدرن در زمینه تولید مواد شوینده و بهداشتی ایرانی به شمار می‌آید.
مجتمع تولیدی پدیده شیمی قرن که در جنوب شهر زنجان، مجاور آزاد راه زنجان‌ـ‌تبریز در شهرک صنعتی نوآوران در زمینی به مساحت ۶ هکتار تاسیس شده است، با ظرفیت تولید روزانه ۱۰هزار کارتن و بیش از ۲۵۰ نفر نیروی انسانی مستقر و ۱۳۰۰ نفر نیروی غیر مستقر آغاز به کار خواهد کرد.
از جمله ویژگی‌های ممتاز کارخانه پدیده شیمی قرن زنجان می‌توان به تولید محصولات مایعات شوینده بدون مخازن ذخیره اشاره کرد.
حذف مخازن ذخیره از پروسه تولید مایعات شوینده و اتصال مستقیم میکسر‌ها به خط تولید از چند جهت مثمرثمر است که از بین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
بهبود و افزایش کنترل و نظارت دقیق‌ و موثرتر بر آلودگی‌های میکروبی
کاهش ۷۰ الی ۷۵ درصدی ضایعات تولید محصول
تسهیل و تسریع در روند عملیات ساخت
کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری تولید
کاهش ۷۵ درصدی پساب‌های تولید و رعایت اصول زیست محیطی
کاهش هزینه‌های ریالی در سرمایه‌گذاری‌های اولیه