می‌بالیم، در حالی که دنیا پشت ما را خالی کرده است

سایت کافه بازاریابی ـ ۶ آبان ۱۳۹۷

امسال در لیست صادرکنندگان نمونه، برندهای زیادی را می شد دید که موفقیت هر کدام قطعا نکاتی را برای چشم های تیزبین به همراه دارد. از کسب و کارهایی که زحمت کشاورزان را به آنسوی مرزها می برند تا کسب و کارهایی که وارد رینگ خونین غولهای برندسازی دنیا می شوند. به طور مشخص گلرنگ در شرکت آرایشی – بهداشتی آریان کیمیا تک با برندهای «مای»، «شون»، «کالیستا» و «نئودرم» به عنوان صادرکننده برتر کشور یکی از این موارد است.
توجه کنید که در مورد صادرات محصولی مثل پسته صحبت نمی کنیم که مزیت رقابتی داریم. در مورد زعفران صحبت نمی کنیم که جز برترین تولیدکنندگانش هستیم. در مورد لوازم آرایشی و بهداشتی صحبت می کنیم که غول های برندسازی دنیا به گونه ای رفتار می کنند که اجازه خودنمایی به برندهای تازه وارد را نمی دهند. در مورد بازار لوازم آرایشی – بهداشتی صحبت می کنیم که اساسا مخاطبش بسیار برندگراست و برندهای بزرگ دنیا کمتر نقطه جغرافیایی را در کره زمین بدون حضور گذاشته اند و اساسا رقابت کردن در آن کار سختی است. در مورد محصولی صحبت می کنیم که مخاطبش به حد بالایی به برند خاصی وفادار است و سخت حاضر است برند جدیدی را تجربه کند. اینکه یک برند ایرانی بتواند نه فقط در بازار داخل بلکه در بازار خارج از کشور هم موفق باشد و از این رینگ خونین سهم بگیرد بسیار حایز اهمیت است.
حالا که شرایط به گونه‌ای است که دنیا پشت ما را خالی کرده این جوایز انگار بیشتر خوشحالمان می کند. جوایز صادرکننده نمونه، فروشنده برتر دنیا و … . خوشحالی از این که اتفاقاتی خوش برخلاف پیش بینی ها می افتد. باید به آقای مهندس علیرضا کیانی مدیرعامل آریان کیمیا تک و همکاران پر تلاششان و اساسا به همه صادرکنندگان نمونه کشور تبریک و خسته نباشید گفت و به این موفقیت‌ها بالید…
متن کامل را این جا بخوانید.