کنفرانس بین‌المللی مدیریت دانش مشتری (CKM)در حالی نخستین دوره خود را سپری کرد که گروه صنعتی گلرنگ در بخشی از این کنفرانس یک پنل تخصصی برگزار کرد.
گروه صنعتی گلرنگ از جمله شرکت‌های حاضر در این کنفرانس بود و ضمن حضور، مدیریت یک پنل تخصصی را نیز به عهده داشت.
این پنل تحت محوریت و پیرو برگزاری کمپین «آدامست را بساز» که سال گذشته توسط شرکت ماسترفوده و برند بایودنت اجرا شده بود، برگزار شد.
هدف از برگزاری این پنل ارائه تجارب شرکت ماسترفوده در خصوص مدیریت دانش مشتری از طریق اجرای کمپین آدامست را بساز، بود.
«آدامست را بساز» عنوان کمپینی به مدیریت شرکت ماسترفوده و برند بایودنت است که سال گذشته در مجتمع کورش به اجرا در آمد.
این کمپین از طریق طراحی یک کارخانه کوچک شبیه‌سازی شده، جهت افزایش آگاهی و شناخت هرچه بیشتر شهروندان در خصوص تولید آدامس، مراحل تولید این محصول را در معرض دید مردم قرار داد.
این اقدام جذاب که با استقبال کم‌نظیر بازدید‌کنندگان مواجه شد، یک خلاقیت دیگر نیز در برداشت. بازدیدکنندگان از طریق این کارخانه شبیه‌سازی شده این امکان را داشتند که از میان طعم‌هایی که در اختیار آنها قرار داده شده‌بود، طعم مورد پسند خود را انتخاب و از طریق سیستم تولید، شاهد تولید آن باشند.


مجری این برنامه در طول برگزاری این کمپین مردم را فرا می‌خواند که با طعم مورد علاقه خود آدامس تولید کنند.
در کنفرانس بین‌المللی مدیریت دانش مشتری، موضوعات «ساماندهی اقتصادی در شرایط کنونی کشور»، «اهمیت مشتری در توسعه بازار فناورانه»، «چرا به مدیریت دانش مشتری نیاز داریم؟»، «دانش مشتری به‌عنوان نیروی پیشران نوآوری»، «نقش مهارت‌های نرم در مدیریت دانش مشتری»، «فناوری‌های سرکش، سازمان‌های دانش محور، تقابل» و «مدیریت دانش مشتری، راهکاری نوین در دنیای رقابتی کسب‌وکارها» توسط سخنرانان بررسی شد. همچنین مدعوینی از کشور فرانسه، ژاپن و کانادا سخنرانی‌های خود را ارائه دادند.
در این رویداد، تجربه شرکت ماسترفوده در خصوص برگزاری کمپین «آدامست را بساز» برگزیده شواری سیاستگذاری این کنفرانس قرار گرفت و خانم دکتر سلامت مدیر بازاریابی شرکت ماسترفوده در کرسی گروه صنعتی گلرنگ حاضر شد و به سوالات حضار در خصوص مدیریت دانش مشتری پاسخ داد.
لازم به ذکر است این رویداد، نیمه شهریور ماه در ساختمان شماره دو سازمان مدیریت صنعتی تهران برگزار شد.
گفتنی است دانش مشتری به معنای شناخت مشتریان، نیازها، خواسته‌ها و اهداف آنهاست. برای شرکتی که بخواهد در مسیر فرآیندها، تولیدات و خدماتش تدبیری بیندیشد تا با مشتریانش ارتباط واقعی برقرار کند، احاطه بر این دانش ضروری است. این دانش، تسلط بر مفاهیم و نحوه‌ی بیان را نیز شامل می‌شود که شناخت مدیران اصلی و تحلیل اطلاعات از راه دور مانند تحلیل داده‌های فروش، واکنش‌های مجازی و دیگر داده‌های تحلیلی هم بخشی از آن است. البته شرکت‌ها تا حدودی مشتریان خود را می‌شناسند اما این شناخت معمولا جزئی و ناقص است، تحلیل و به اشتراک گذاشتن آن کار سختی است، در بیشتر موارد معیوب است و تنها یک یا دو نفر در شرکت به آن می‌اندیشند. اگر خواهان تأثیرگذاری دانش مشتری هستیم، باید این دانش در سراسر سازمان مشهود باشد تا صدای مشتری به طور قطع شنیده شود.
با توجه به اهمیت مدیریت دانش مشتری و ایجاد فرصتی برای تبادل اندیشه‌ها و تجارب در این حوزه نوین مدیریتی «اولین کنفرانس بین المللی مدیریت دانش مشتری» برگزار شد. در این کنفرانس علاوه بر آشنایی با اهداف و راهبردهای مدیریت دانش مشتری و ایجاد درک مشترک برای دستیابی به دانش مشتری در راستای توانمندی، رقابت­ پذیری و هوشمندی کسب‌و‌کار، به موضوعاتی چون پایداری اقتصادی و خلق ارزش از دانش مشتری نیز پرداخته شد. همچنین با بهره‌گیری از تجارب مدیران موفق و سازمان‌های برگزیده، امکان تسهیم دانش و انتقال تجربیات فراهم شد.