بازدید دانشجویان دانشگاه آزاد کرج از کارخانه صنعت غذایی کورش

گروهی از دانشجویان رشته صنعت غذایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در قالب طرح «همسفر با صنعت ایرانی» که به بازدید از سایت‌های تولیدی گروه صنعتی گلرنگ اختصاص دارد، از کارخانه شرکت صنعت غذایی کورش بازدید کردند.
به گزارش روابط‌عمومی گروه صنعتی گلرنگ، مهندس حمزه سنگیان سرپرست واحد پشتیبانی، مهندس محمد جواد امیری کارشناس واحد تحقیق و توسعه، مهندس نعیم ریاضی رئیس واحد تحقیق و توسعه و مهندس روح‌الله ریحانی سرپرست واحد بسته‌بندی در این بازدید که در تاریخ ۲۷ تیر ۹۷ انجام شد، دانشجویان را همراهی کردند.

بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه

 

در این بازدید که ۳ ساعت به طول انجامید، دانشجویان با دقت و اشتیاق، از همه مراحل بسته‌بندی، انبار، آزمایشگاه‌ و ریفاینری بازدید کردند.
در تمامی مراحل بازدید، پروسه‌ تصفیه و بسته‌بندی روغن و پروسه‌های جاری در یک مجموعه صنعتی توسط مسئولان کارخانه برای دانشجویان توضیح و به سوالات آنها پاسخ داده‌شد.
در بخش دیگری از این بازدید جلسه پرسش و پاسخی درکارخانه صنعت غذایی کورش برای دانشجویان تدارک دیده شد.
در این جلسه که حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه به طول انجامید، دانشجویان سوالات خود را از مسئولان جویا شدند.
مسائل مرتبط با ارتباط فرایندهای تولید و تصفیه روغن و مباحث مربوط به سلامت روغن، اصلی‌ترین محور سوالات دانشجویان را تشکیل می‌داد که توسط مسئولان حاضر پاسخ داده شد.
همچنین در این بازدید نظم و نظافت حاکم در بخش‌های مختلف کارخانه از سوی دانشجویان مورد توجه قرار گرفت.
گفتنی است، گروه صنعتی گلرنگ در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود، در قالب طرح «همسفر با صنعت ایرانی» تور بازدید دانشجویان رشته‌های مرتبط و دانش‌آموزان مقطع دبیرستان را از سایت‌های تولیدی گروه صنعتی گلرنگ تدارک دیده است.
گروه صنعتی گلرنگ پیش از این نیز در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتی و در راستای تعامل با دانشگاه‌ جهت حرکت به سمت مهارت محوری فعالیت‌هایی را دنبال کرده‌است که از آن جمله می‌توان به طرح بورسیه دانشجویان نخبه دانشگاه تهران و برگزاری پنل‌های‌ تخصصی در این دانشگاه اشاره کرد.

نگاهی به شرکت صنعت غذایی کورش

صنعت غذایی کورش از شرکتهای زیرمجموعه گروه صنعتی گلرنگ می باشد که در سال 1380 با نام کشت و صنعت گلبرگ بهاران با هدف توسعه کسب و کار و ورود به حوزه صنايع غذايي آغاز به کار کرد. از بدو تاسیس شرکت، تولید محصولات متنوعي چون انواع روغن‌هاي خوراکي، دانه زيتون، روغن زيتون، رب گوجه‌فرنگي، تن‌ماهي، کنسروجات، انواع مربا، ترشي و… با برندهای اویلا، فامیلا و کیمبال در برنامه کار قرار گرفت. در شروع کار، تولید محصولات با رویکرد بهره گیری از ظرفیت خالی کارخانجات کشور، به صورت برون سپاری آغاز شد. اولین کارخانه خود را در سال1392 در شهرک صنعتی حیدریه در استان قزوین خریداری و راه اندازی کرد و یک سال بعد پروژه احداث کارخانه صنعت غذایی کورش در شهرک صنعتی اشتهارد آغاز شد. در حال حاضر تولیدات شرکت در دو کارخانه اشتهارد و تاکستان صورت می پذیرد. همچنین با هدف تکمیل زنجیره تامین و اهداف کیفی و اقتصادی دیگر، مخازن ذخیره روغن شرکت صنعت غذایی کورش به ظرفیت ۳۶۰۰۰ تن در بند امام خمینی(ره) در سال 95 افتتاح گردید.
از آغاز سال 95 حوزه محصولات روغنی از شرکت کشت و صنعت گلبرگ بهاران تفکیک شده و اداره آن در شرکت صنعت غذایی کورش متمرکز شد. صنعت غذایی کورش در ابتدای سال 96 با حدود 500 نفر همکار به حضور و تولید در عرصه صنایع غذایی ادامه می دهد. از جمله دستاوردهای ویژه این حضور، در راستای رویکرد نوآورانه و سلامت محور شرکت، تولید روغنهای ویژه ای چون روغن سرخ کردنی بدون پالم است که برای اولین بار به مصرف کنندگان ایرانی عرضه شده است.