بازدید دانشجویان دانشگاه آزاد کرج از کارخانه صنایع سلولزی ماریناسان

گروهی از دانشجویان رشته صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در قالب طرح «همسفر با صنعت ایرانی» که به بازدید از سایت‌های تولیدی گروه صنعتی گلرنگ اختصاص دارد، از کارخانه شرکت صنایع سلولزی ماریناسان بازدید کردند.

به گزارش روابط‌عمومی گروه صنعتی گلرنگ، مهندس احمدی رئیس انبار و برنامه‌ریزی، مهندس آقاجانی رئیس تولید فنی و تاسیسات، مهندس زنجانی سرپرست تولید، مهندس عزیزی‌‌نژاد سرپرست کنترل کیفیت و مهندس احمدیان مسئول تضمین کیفیت، در این بازدید که در تاریخ 23 تیر 97 انجام شد، دانشجویان را همراهی کردند.

بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه

در این بازدید که 4 ساعت به طول انجامید، دانشجویان با دقت و اشتیاق، از همه مراحل تولید، بسته‌بندی، انبار و آزمایشگاه‌ها بازدید کردند.

در تمامی مراحل بازدید، پروسه‌ تولید محصولات سلولزی و پروسه‌های جاری در یک مجموعه صنعتی توسط مسئولان کارخانه برای دانشجویان توضیح و به سوالات آنها پاسخ داده‌شد.

بخشی از بازدید به مبحث HSE  (ایمنی، بهداشت، محیط زیست) اختصاص پیدا کرد.

مهندس کاظمی مسئول ایمنی و بهداشت کارخانه ماریناسان، این مبحث را برای دانشجویان تشریح کرد.

در بخش دیگری از این بازدید نشست پرسش و پاسخی در سالن جلسات کارخانه صنایع سلولزی ماریناسان برای دانشجویان تدارک دیده شد.

در این نشست که حدود 1 ساعت و 30 دقیقه به طول انجامید، دانشجویان سوالات خود را از مسئولان جویا شدند.

مسائل مرتبط با ارتباط فرایندهای تولید و صنعت و مباحث مربوط به تعمیرات و نگهداری، اصلی‌ترین محور سوالات دانشجویان را تشکیل می‌داد که توسط مسئولان حاضر پاسخ داده شد.

تبادل اید‌ه‌های دانشجویی در خصوص فرایندهای تولید

همچنین بخش‌هایی از این نشست به تبادل ایده اختصاص پیدا کرد که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

دانشجویان حاضر در این نشست، نظرات خود را در خصوص فرایندهای تولید و طراحی صنعتی سیستم‌های بسته‌بندی مطرح کردند.

گفتنی است گروه صنعتی گلرنگ در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود، در قالب طرح «همسفر با صنعت ایرانی» تور بازدید دانشجویان رشته‌های مرتبط و دانش‌آموزان مقطع دبیرستان را از سایت‌های تولیدی گروه صنعتی گلرنگ تدارک دیده است.

گروه صنعتی گلرنگ پیش از این نیز در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتی و در راستای تعامل با دانشگاه‌ جهت حرکت به سمت مهارت محوری فعالیت‌هایی را دنبال کرده‌است که از آن جمله می‌توان به طرح بورسیه دانشجویان نخبه دانشگاه تهران و برگزاری پنل‌های‌ تخصصی در این دانشگاه اشاره کرد.

نگاهی به شرکت صنایع سلولزی ماریناسان

گفتنی‌است، گروه صنعتی گلرنگ از سال ۱۳۸۰ با تولید دستمال كاغذی با نام تجاری سافتلن پا به عرصه صنعت سلولزی کشور گذاشت و پس از سال‌ها تجربه در بازار با تصمیم مدیریت ارشد سازمان به صورت قاطعانه و علمی، عزم به ایجاد تحول در این صنعت و ارائه محصولات متنوع و باکیفیت در سطح كشور و منطقه کرد.

شركت صنایع سلولزی ماریناسان (سهامی خاص) در دی ماه ۱۳۸۶ در زمینه تولید محصولات سلولزی ثبت گردید و تا خردادماه ۸۸ فاز تحقیقاتی ـ مطالعاتی و تأمین ماشین‌آلات خود را پشت سر گذاشت.

در فاز اول، خطوط تولید دستمال كاغذی، دستمال حوله، دستمال توالت و نوار بهداشتی در بهمن‌ماه سال ۱۳۸۸ در شهرستان ساوه؛ و در فاز دوم، خط تولید پوشك كامل بچه در سال ۱۳۸۹ در شهرستان اشتهارد نصب و راه‌اندازی گردید.

این دوره در صنایع سلولزی کشور تحولی عظیم قلمداد می‌گردد چرا که این واحد تولیدی بزرگ با همت تیم علمی، اداری و اجرایی متخصص و نیز با بهره‌گیری از توان بالقوه گروه بزرگ صنعتی گلرنگ و تجارب ارزنده دكتر فضلی موفق به عرضه محصولات باکیفیت، متنوع کاملاً بهداشتی، بدون دخالت دست و تمام‌خودکار شد.