رفتار مسئولانه گروه صنعتی گلرنگ در زمینه مسئولیت اجتماعی

معرفی و تقدیر از مجموعه اقدامات گروه صنعتی گلرنگ و شرکت‌های عضو در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتی از جمله اهداف سمیناری با عنوان «مسئولیت اجتماعی شرکتی» بود که گروه صنعتی گلرنگ صبح روز دوشنبه 11 تیر در پردیس سینمایی کورش برگزار کرد. شماری از همکاران گروه صنعتی گلرنگ و شرکت‌های عضو، مهمان‌هایی از بانک ملی ایران، گروه صنعتی اورند پیشرو، شرکت آب و فاضلاب استان تهران، شرکت سایپا، شرکت نستله و شرکت همراه مدیریت آرمانی در این سمینار گرد هم آمدند و آموخته‌های خود را در زمینه مسئولیت‌اجتماعی با هدف توجه بیشتر و پر‌رنگ‌تر به این امر با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.

گروه صنعتی گلرنگ، پیشرو در مسئولیت اجتماعی شرکتی

به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی گلرنگ، مهندس محسن امینی‌نیک، مدیر بازاریابی گروه صنعتی گلرنگ از جمله سخنرانان این سمینار بود که به تبیین اهمیت مسئولیت اجتماعی در گروه صنعتی گلرنگ پرداخت و گفت: گروه صنعتی گلرنگ به عنوان یکی از شرکت‌های موفق و فعال در بخش خصوصی که در مسیر جهانی‌شدن گام بر می‌دارد، از شرکت‌های پیشرو در ورود به مقوله مسئولیت اجتماعی شرکتی در ایران محسوب می‌شود و تاکنون در این زمینه اقدامات موثری انجام داده‌است.

مدیر بازاریابی گروه صنعتی گلرنگ، بهره‌مندی از مسئولیت اجتماعی شرکتی را امری مهم و موثر معرفی کرد و گفت: باید در هر شرایطی به این امر مهم توجه نشان داد و اجازه نداد نوسانات اقتصادی و اجتماعی مانع فعالیت موثر در این زمینه شود.

مهندس امینی‌نیک تاکید کرد: گروه صنعتی گلرنگ به افق‌های بلندمدت می‌اندیشد و مسئولیت‌اجتماعی شرکتی نیروی محرکه این پیشرفت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های گروه صنعتی گلرنگ در زمینه مسئولیت اجتماعی، ادامه داد: گروه صنعتی گلرنگ در افزایش سطح سلامت جامعه تاثیرگذار بوده است. به عنوان مثال تولید روغن بدون پالم که امروز یکی از افتخارات گروه صنعتی گلرنگ محسوب می‌شود را می‌توان یکی از همین اقدامات بر شمرد.

مهندس امینی‌نیک ادامه داد: همچنین تولید مایع دستشویی را نیز می‌توان یکی دیگر از اقدامات گروه صنعتی گلرنگ در راستای مسئولیت اجتماعی شرکتی نام برد که ضمن توجه به حقوق مصرف‌کننده در بهبود سطح کیفیت زندگی خانوارهای ایرانی نیز موثر عمل کرد.

مدیر بازاریابی گروه صنعتی گلرنگ، اشاعه هر گونه اقدامی که در راستای مسئولیت اجتماعی انجام می‌شود را امری مفید دانست و گفت: باید اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شود را به صورت شفاف برای جامعه مطرح کنیم. این اقدام نه تنها تاثیرات منفی بر جای نمی‌گذارد که موجب الگوسازی خواهد شد.

مهندس امینی‌نیک به ذکر نقل قولی از جناب آقای دکتر فضلی، پرداخت و گفت: نمی‌خواهیم اقداماتی که گروه صنعتی گلرنگ در جهت کمک به آسیب‌دیدگان زلزله انجام داده‌است را با هدف تبلیغ مطرح کنیم. هدف ما الگوسازی برای دیگر شرکت‌هاست و در نهایت مردم از ترویج این اقدامات بهره‌مند خواهند شد.

مدیر بازاریابی گروه صنعتی گلرنگ، با اشاره به فعالیت‌های بین‌المللی گروه صنعتی گلرنگ، ادامه داد: ما در مسیر جهانی‌شدن گام بر می‌داریم و مواردی مثل مسئولیت اجتماعی شرکتی مسیر را برای ما هموار‌تر خواهد کرد.

وی ادامه داد: همه ما حین سفر به کشورهای موفق دنیا شرکت‌های صاحب سبکی را می‌بینیم که به مسئولیت اجتماعی شرکتی توجه بسزایی انجام می‌دهند. دیدن این فعالیت‌ها برای ما جالب است و با خود فکر می‌کنیم چرا ما در شرکت‌های خود در این زمینه فعالیت نکنیم؟ اگر هر کدام از ما در این زمینه پیشرو عمل کنیم، در نهایت بهره‌مندی آن برای کل جامعه ایرانی خواهد بود.

مهندس امینی‌نیک در پایان خاطر نشان کرد: گروه صنعتی گلرنگ با برگزاری این سمینار نشان داد در زمینه مسئولیت اجتماعی شرکتی مسئولانه رفتار می‌کند.

گروه صنعتی گلرنگ سمینار مسئولیت اجتماعی شرکتی برگزار کرد

رضایتمندی مشتری در پی مسئولیت اجتماعی شرکتی

مهندس تایماز سید مصطفایی، مدیر عامل شرکت‌ همراه مدیریت آرمانی و دبیر جایزه مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که ضمن تبیین ابعاد مختلف مسئولیت اجتماعی شرکتی برای حضار به ارائه گزارشی از اقدامات شرکت‌های معتبر جهان در زمینه مسئولیت اجتماعی شرکتی پرداخت و گفت: رویکرد مسئولیت اجتماعی شرکتی در نهایت منجر به رضایتمندی هر چه بیشتر مشتری منهتی خواهد شد و فضای مثبتی را برای جامعه به‌وجود خواهد آورد.

وی ادامه داد: مسئولیت اجتماعی شرکتی، حرکت از ناکارآمدی به سمت مدیریت اثربخش مبانی مالی، اجتماعی و بوم شناختی سازمان است.

شفافیت، اصلی کارآمد در مسئولیت اجتماعی شرکتی

مرتضی بهنام، عضو هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران نیز در این سمینار برای حضار به تبیین دیپلماسی اقتصادی و ارتباط ان با مسئولیت اجتماعی پرداخت و گفت: مسئولیت اجتماعی شرکت روش یا راهکاری است که شرکت‌ها به کار می‌گیرند تا علاوه بر اینکه که به خود سود رسانند، برای جامعه نیز سودمند باشند. قرار نیست مشکلات دنیا را حل کنند بلکه راهکارها و تعهداتی را برای سازمان به منظور ذینفعان و به ویژه جامعه ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و سازمان‌ها باید فعالیت‌های اثرگذار خود را در زمینه مسئولیت اجتماعی به گوش جامعه برسانند و در این زمینه از قدرت رسانه‌ها غافل نشوند. شرکت‌ها باید رسانه‌ها را ابزار کمکی خود بدانند و از ضریب نفوذ آنها در جامعه بهره‌مند شوند.

پخش کلیپ‌هایی از اقدامات گروه صنعتی گلرنگ و شرکت‌های عضو در زمینه مسئولیت اجتماعی شرکتی بخش‌هایی از این سمینار را تشکیل داد.

بخش پایانی سمینار وارد فضای تعاملی شد و حضار سوالات خود در خصوص چگونگی بهره‌مندی صحیح از مسئولیت اجتماعی در کسب‌وکار را از سخنران جویا شدند.