نخستین رویداد نمایشگاهی تخصصی مواد آرایشی و بهداشتی در منطقه آزاد ماکو پس از رویارویی بیش از 50 شرکت ایرانی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، نخستین نمایشگاه تخصصی صادراتی مواد شوینده، پاک‌کننده، بهداشتی، آرایشی، سلولزی و صنایع وابسته با همکاری مشترک شرکت‌هایی از ترکیه و کردستان عراق در منطقه آزاد ماکو به کار خود پایان داد.

شیخ مصطفی عبدالرحمان «رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان اقلیم کردستان» و هیاتی تجاری از عراق و ترکیه و چنگیزگورسی «رایزن بازرگانی ترکیه » از جمله میهمانان خارجی حاضر در این نمایشگاه بودند.

این نمایشگاه با هدف تحقق حمایت از کالای ایرانی، فروش بیشتر و افزایش سهم بازار، معرفی کالاهای جدید، پیش فروش محصولات و برقراری ارتباط با جامعه و مصرف‌کنندگان راه‌اندازی شد.

این رویداد فرهنگی- اقتصادی در 2 هزار متر مربع محیط نمایشگاهی با حضور 50 شرکت داخلی از 29 خرداد تا 1 تیر پذیرای بازدیدکنندگان بود.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دورترین نقطه شمال غرب کشور واقع شده است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.