دیدار آغاز سال شرکت‌ گروه صنعتی گلرنگ و گلرنگ سیستم با حضور دکتر فضلی مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ، جمعی از مدیران ارشد و همکاران این شرکت‌ها برگزار شد.

در این دیدار دکتر فضلی نخست با تبریک سال نو بیان داشت: امیدوارم به همگی خوش گذشته باشد و ان‌شاءالله سال جدید را با انرژی آغاز کرده باشید، خصوصا که سال 97 سال ویژه‌ای در گروه صنعتی گلرنگ خواهد بود، زیرا قصد داریم در سطح جهانی فعالیت‌های خاصی را برای گروه صنعتی گلرنگ رقم بزنیم.

دکتر فضلی ادامه داد: با توانمندی همه همکاران عزیز ـ که امروز تعدادمان از 18 هزار نفر بیشتر است ـ انرژی بالقوه‌ای وجود دارد که باید بتوانیم در سال 97 از این انرژی به شکلی بهره‌ور استفاده کنیم تا در سطح جهانی به جایگاهی مطلوب‌تر برسیم.

مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ افزود: برای رسیدن به بهره‌وری باید از خودمان در گروه صنعتی گلرنگ و گلرنگ سیستم شروع کنیم. بهره‌وری با «انجام کار درست» و «اثربخشی» میسر می‌شود. باید کار درست را به بهترین شکل انجام دهیم تا بهره‌وری در حد اعلا صورت پذیرد.

دکتر فضلی اظهار داشت: شرح وظایف فرد فرد همکاران امروز کاملا مشخص است. باید ماه به ماه وضعیت خود را بسنجیم. هم خوداظهاری داشته باشیم هم خودارزیابی و ببینیم وضعیت ما چگونه است و آیا اهداف را محقق کرده‌ایم. در این زمینه یکپارچگی و هماهنگی واحدها از اهمیت برخوردار است. این مهم که انجام شد باید بتوانیم بحث راهبری سیستمی (IT Governance) و راهبری شرکتی (Corporate Governance) را با قدرت و قوت از ابتدای سال 97 محقق کنیم. زحمات و تلاش‌های توام با محبت شما در این باره موثر است. ما زمانی می‌توانیم از انجام کار درست مطمئن باشیم که اطلاعاتمان کامل، درست و به موقع باشد. اگر اطلاعاتمان صحیح و به موقع باشد لزوما به این معنا نیست که تصمیم درستی گرفته می‌شود اما شرط گرفتن تصمیم درست، داشتن اطلاعات صحیح و به موقع است.

دکتر فضلی گفت: امسال باید بتوانیم معنوی‌تر در گروه کار کنیم. #کار_گروهی از مباحث مهم معنوی است. در این راستا حمیت باید جای منیت را بگیرد با این نگاه که همکارانی که در تیم هستند همان قدر کارشان ارزشمند است که کار خودمان. همین طور باید در ارزیابی عملکرد برای کار تیمی اهمیتی ویژه قائل شد.

مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ با تاکید بر بهره‌گیری از ایده‌ها و آراء همه همکاران ابراز داشت: باید با حرکت جمعی، خرد جمعی و باور جمعی کاری بکنیم که امسال در مجموعه بتوانیم در سطح جهانی مطرح باشیم. ما کارها را شروع کرده‌ایم؛ بسترسازی لازم شده اما ادامه‌اش ادامه‌ی سختی است به ویژه با محدودیت‌هایی که امروز برای صادرات وجود دارد. با این همه، صرف این که در بازارهای داخلی حضور داشته باشیم برای ما کافی نیست. باید کاری کنیم که از کل بازار جهانی سهم داشته باشیم. باید با خرد جمعی در سطح جهانی نه در مقام حرف که در مقام عمل حضور پیدا کنیم.

دکتر فضلی بیان داشت: اگر راهبری شرکتی (Corporate Governance) و راهبری سیستمی (IT Governance) را به حد اعلا داشته باشیم، به واسطه اینها می‌توانیم کنترل‌های دقیقی حتی در دورترین نقاطی که فعالیت داریم مثل آمریکا و کانادا داشته باشیم. امروز ERP در سطح کل گروه آغاز شده است. از این رو، این امکان وجود دارد که بسنجیم آیا در تک تک کشورهایی که فعال هستیم بهینه عمل می‌کنیم؟ آیا از فرصت‌هایی که داریم به خوبی استفاده می‌کنیم؟ و مطمئن شویم تک تک واحدها دارند کار درست انجام می‌دهند.

دکتر فضلی تاکید کرد: امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که هیچ کاری روی زمین نماند و هیچ کاری را به صورت موازی دو یا سه گروه انجام ندهند.

در ادامه به دعوت دکتر فضلی جمعی از همکاران به اظهار نظر پرداختند و درباره مسائل گوناگون سوال پرسیدند.

دکتر فضلی ضمن پاسخ به سوالات، تصریح کرد: ما اول باید از خودمان شروع کنیم و به نوعی عمل کنیم که بهره‌وری و یکپارچگی در گروه صنعتی گلرنگ به بهترین شکل عملی شود و تا حد امکان تمام موارد را دیده باشیم. ما در گروه و گلرنگ سیستم عمدتا تامین کننده سرویس برای شرکت‌ها هستیم. بنابراین نقشی تسهیل‌کننده باید داشته باشیم و وقتی انتظار یکپارچگی و بهره‌وری از شرکت‌ها داریم، خودمان به بهترین نحو آن را به انجام رسانده باشیم و کاستی نداشته باشیم. مجموعا گروه صنعتی گلرنگ باید در کل گروه، الگوی بهره‌وری باشد. از سوی دیگر شرح مشاغل باید جامع و مانع باشد؛ یعنی همه کارها را در بربگیرد و مانع از تکرار آن در واحدهای مختلف توسط افراد مختلف شود و باید هر کاری را به موقع و دقیق انجام دهیم و از کارهای غیر ضروری به شدت پرهیز کنیم.

دکتر فضلی در پایان ضمن ابراز خرسندی از دیدار همکاران در نخستین روز کاری سال 97 گفت: بابت تمام زحماتی که در سال 96 کشیده‌اید، از شما سپاسگزارم. آرزوی بهترین‌ها را برای شما در سال جدید و سال‌ها آتی دارم . امیدورام فضایی در گروه فراهم شود که کار کردن فوق‌العاده لذت بخش باشد. از قول من خدمت خانواده‌ها نیز سلام برسانید و سال نو را تبریک بگویید.

گفتنی است نخستین روز کاری سال 97 برای برخی از همکاران عزیزمان در حوزه‌های مختلف به ویژه در بخش‌های خدماتی مانند پردیس سینمایی کورش، کورش‌مال، فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کورش، هایپر فامیلی و … از لحظه‌ی تحویل سال آغاز شد. به این همکاران گرانقدر خسته نباشید می‌گوییم و در تمام مراحل زندگی برایشان سلامت، سعادت و موفقیت آرزو می‌کنیم.