برای اولین بار در ایران برند آرایشی و بهداشتی مای متعلق به شرکت آریان کیمیا تک موفق به اخذ استاندارد و گواهینامه بین‌المللی ISO 22716 (استاندارد خاص حوزه آرایشی و بهداشتی) شد.

این رویداد پس از انجام بازدیدها و ممیزی‌های لازم توسط ممیزان شرکت DQS آلمان در مجموعه کارخانجات شرکت آریان کیمیا تک و صحه‌گذاری انطباق فعالیت‌ها با استاندارد فوق صورت گرفت.

استاندارد ISO 22716 مجموعه راهنماها، دستورالعمل‌ها و الزاماتی است که توسط موسسه بین‌المللی استاندارد در زمینه تولید مواد آرایشی و بهداشتی تدوین شده است. این استاندارد کلیه ملزومات GMP را به صورت اختصاصی در زمینه موارد آرایش و بهداشتی لحاظ نموده و مطابقت (عدم مغایرت‌های احتمالی) با سایر استانداردهای موجود در زمینه مدیریت، ماشین‌آلات، منابع انسانی، تهیه و تست مواد اولیه، تهیه و تست محصولات، حمل و نقل، بسته بندی و … را نیز در نظر گرفته است.

GMP در واقع قسمتی از تضمین کیفیت است که برای حصول اطمینان از مطابقت فرآیندهای تولید یک کارخانه با استانداردهای کیفیت تدوین می شود.

ISO 22716 کلیه مراحل و جنبه‌های تولید و عرضه محصولات آرایشی بهداشتی از تامین مواد خام تا انتقال آن به محل فروشگاه را شامل می‌شود. این استاندارد کلیه دستورالعمل‌ها و توصیه‌های عملی و عملیاتی لازم را به تولیدکننده محصول برای کلیه اجزایی که در کیفیت محصول تاثیر دارند، ارائه می‌دهند. این اجزا شامل نیروی انسانی، مدیریت، ماشین‌آلات و کلیه بخش‌های فنی است.