تندیس، لوح و نشان امین‌‌الضرب، طی مراسمی در تالار وحدت، به دکتر فضلی مدیرعامل گروه صنعتی گلرنگ اهدا شد.

گفتنی است دومین همایش اهدای تندیس و نشان امین‌الضرب، بنیانگذار اتاق بازرگانی در ایران، روز دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ با حضور دکتر ظریف وزیر امور خارجه، دکتر شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی، دکتر مسجدجامعی وزیر اسبق ارشاد و عضو شورای اسلامی شهر تهران و برخی از فعالان تجاری و اقتصادی کشور در تالار وحدت برگزار شد.

این همایش همزمان با 134 سالگی تاسیس اتاق تهران برگزار گردید.

در این همایش تندیس امین الضرب به سه نفر از برترین‌های کارآفرینی اهدا شد. این سه نفر، دکتر ظریف وزیر امور خارجه، دکتر فضلی مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ و آقای پایداری مدیر عامل شرکت میهن بودند.

دکتر فضلی مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ در حالی تندیس امین‌الضرب را دریافت کرد که 17000 نفر در مجموعه‌ گلرنگ مشغول به کارند. 10 سال پیش در سال 87 کمتر از 2000 نفر در این گروه کار می‌کردند.

خاطرنشان می‌شود، دومین همایش اهدای تندیس و نشان امین‌الضرب به کارآفرینان بخش خصوصی کشور، با هدف ایجاد روحیه امید و کارآفرینی در جامعه به کمک نسل جوان برگزار شد که این هدف با انتخاب کارآفرینان و پیشکسوتان که در سال‌های گذشته نسبت به کارآفرینی و ایجاد خلاقیت اقدام کرده‌اند، دنبال می‌شود.

لازم به ذکر است، حاج حسن امین‌الضرب، موسس «مجلس وکلای تجار» یعنی سلف اصلی «اتاق بازرگانی» در ایران است. او و فرزندانش را باید اولین نسل از فعالان اقتصادی مدرن و علاقه‌مند به توسعه اقتصاد ایران دانست که هر کدام با اقداماتی، بنیان‌های استواری را در نهاد اقتصاد ایران پایه‌گذاری کردند. او از اولین تاجرانی بود که در دوره قاجار با اروپائیان به تجارت مشغول شد. در تجارت بسیار موفق بود و اولین کسی بود که به تجارت عتیقه در ایران با فرنگیان پرداخت. پس از دوستعلی نظام‌الدوله امورات ضرب سکه را به فرمان ناصرالدین شاه به عهده گرفت، اما به دلیل حسادت درباریان و سوء ظن شاه از کار برکنار شد.