147 نفر از زلزله‌زدگان از سوی کلینیک سیار بایودنت، تحت معاینه و درمان رایگان دندان قرار گرفتند.

روز شنبه یازدهم مهرماه، کلینیک سیار بایودنت راهی روستاهای آسیب‌دیده و محروم استان کرمانشاه شد. روستاهایی نظیر قلعه بهادری، الیاسی خلیفه حسین، الیاسی محمود نادری و قلعه‌واری که از کمک‌رسانی‌های کمتری بهره برده‌اند و بیشترین آمار تلفات جانی و مالی را دارند. همه‌ی روستاها ویران شده و جز خاک چیزی به چشم نمی‌خورد. با این اوصاف و با از دست دادن اکثر افراد خانواده‌شان، کمتر کسی است که حال و هوای دکتر، دندان و درمان را داشته باشد.

آن‌ها زندگی شان را از دست داده‌اند ولی موج عظیمی از لطف و امید در درونشان بیدار است. وقتی با تمام نداشتن‌ها باز هم درب کانکس‌ها و چادرهایشان به رویت باز است، با رویی گشاده  پذیرایت می‌شوند و با لبخندهایی شیرین آداب مهمان‌نوازی را به جای می‌آورند همه را غافلگیر می‌کنند و روی دیگری از زندگی را نشانت می‌دهند. بسته‌های سلامت که بین آن‌ها پخش می‌شود موجی از شادی و لبخند آن جا را فرا می‌گیرد که این نویدی از زندگی دوباره و نو شدن است.

مسئولین طرح دندانیار بایودنت روزهای اول درمان را کمی‌ سخت و سنگین پیش بردند ولی رفته رفته با پذیرفتن درمان و بهتر شدن حال مردم آسیب‌دیده، اوضاع درمان را خوب پیش‌بینی کرده و طبق گزارشات، 147 نفر در این مدت تحت معاینه و درمان رایگان قرار گرفتند.

این‌ها مردمانی آسیب دیده‌اند که دچار معضل شده‌اند و این معضل دردی را به آن‌ها تزریق کرده که هر یک از ما به عنوان یک ایرانی باید بیشترین تلاش‌هایمان را برای کاستن از رنج‌ها و دردهای این مردم عزیز انجام دهیم.

به امید آنکه دیگر شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.