گروه صنعتی گلرنگ در سومین گردهمایی دانشجویان بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بورسیه‌ی تعدادی از دانشجویان را بر عهده گرفت.

سومین گردهمایی دانشجویان بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی با حضور دانشجویان بورسیه و استعدادهای درخشان و جمعی از خیرین و حامیان دانشگاه تهران برگزار شد.

در این گردهمایی از دانشجویان افتخارآفرین بورسیه که دو بار رتبه نخست رشته تحصیلی خود را به دست آورده‌اند، در مقطع کارشناسی ارشد با رتبه برتر یا استعداد درخشان پذیرفته شده‌اند، رتبه نخست المپیادها، برگزیدگان جشنواره‌های علمی و دانشجویی معتبر و دارندگان رتبه در مسابقات ورزشی بین‌المللی تقدیر شد.

گروه صنعتی گلرنگ علاوه بر بورسیه دانشجویان مستعد، حمایت و بورسیه‌ی دانشجویان آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده را نیز برعهده گرفت که این حرکت، مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

علاوه بر این، گروه صنعتی گلرنگ ضمن بورسیه‌ی دانشجویان ایرانی، بورسیه‌ی دانشجویان خارجی دوره‌های کارشناسی‌ ارشد و دکتری دانشگاه تهران را نیز انجام خواهد داد که این نگاه، مورد توجه دکتر نیلی رئیس دانشگاه تهران قرار گرفت.

دکتر نیلی در همین زمینه گفت: امسال 60 نفر از دانشجویان غیر ایرانی‌ نیز جز‌ء بورسیه‌ها هستند. این اتفاق، اتفاقی بسیار مبارک بود زیرا این دانشجویان، سرمایه‌هایی هستند که در دنیا پخش می‌شوند و سفیر صلح و دوستی ما بین دیگر ملت‌ها خواهند بود.

پس از این مراسم، نشست هم‌اندیشی خیرین و رئیس دانشگاه تهران برگزار شد و از آن جا که مسئله اشتغال دانشجویان فارغ‌التحصیل و معضل فرار مغزها از دغدغه‌های اصلی دانشجویان و خیرین بود، با پیشنهاد گروه صنعتی گلرنگ مقرر شد کارگروهی تشکیل شود که این کارگروه از یک سو نیازهای بخش صنعت و اقتصاد را بررسی کرده و از سوی دیگر دانشجویان مرتبط و توانمند در زمینه‌های مورد نیاز را به صنعت و اقتصاد معرفی کند.

دکتر کمره‌ای رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران از بورسیه  ۱۳۷۴ دانشجو در این بنیاد خبر داد و بیان داشت: برخی از دانشجویان دانشگاه تهران جزء دانشجویان مستعد هستند، اما به دلیل مشکلات مالی برای تحصیل خود با مشکلاتی مواجه می‌شوند که این دانشجویان از نظر مادی مورد حمایت بنیاد حامیان دانشگاه تهران قرار می‌گیرند.

دکتر محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران نیز در این مراسم تصریح کرد: برخی از دانشجویان تقاضایی دارند که من فکر می‌کنم تقاضای همه دانشجویان است. آن‌ها می‌گویند ما را در راه‌اندازی یا مهارت‌اندوزی کسب و کار توانمند کنید و خواستار آنند که در کنار علم آموزی، در کارآفرینی و اشتغال‌زایی توانا شوند. این مسئله به قدری مهم است که من در تمام جلسات با  خیرین که هر کدام یک ستون اقتصادی در کشور ما هستند، درباره امکان توانمندسازی و کارآفرینی دانشجویان صحبت می‌کنم. امیدوارم این نکته در کنار بورسیه‌ها در دستور کار بنیاد قرار بگیرد.

در همین ارتباط، لازم به ذکر است سال‌هاست گروه صنعتی گلرنگ با اتکا به اشتغالزایی پایدار خود و با هدف حضور در بازارهای جهانی با مدیریت ایرانی، بخشی از نیروی مورد نیاز خود را از طریق جذب دانشجویان توانمند دانشگاه‌ها تأمین می‌کند و این دانشجویان پیش از جذب، آموزش‌هایی را برای آشنایی با فضای کسب و کار در گروه صنعتی گلرنگ فرا می‌گیرند.

گفتنی است بنیاد حامیان دانشگاه تهران در سال 93 با حضور اعضای هیئت موسس در راستای بهره‌گیری از توانمندی‌های مادی و معنوی خیرین، تشویق و ترغیب توانگران و نیک‌اندیشان برای تقویت و گسترش زیرساخت‌های دانشگاه تهران، با همت جمعی از خیرین نیک‌اندیش و دانش‌آموختگان نیکخواه دانشگاه تهران به منظور حمایت از اهداف و مأموریت‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی دانشگاه راه‌اندازی شد. اشاعه و گسترش فرهنگ اسلامی وقف در جامعه و بهره‌گیری از این فرهنگ در راستای توسعه کیفی و کمی و اعتلای دانشگاه تهران، مشاوره و بسترسازي جهت تسهيل در امر سرمايه‌گذاري بهينه‌ی خيرين، برنامه‌ریزی و سازماندهی برای جذب کمک‌های مردمی و دولتی در جهت احداث، تکمیل و تجهیز فضاهای مورد نیاز دانشگاه تهران، حمایت از دانشجویان نیازمند و رویه‌های مناسب جهت حمایت خیرین از دانشجویان برتر و مستعد و طرح‌های علمی و پژوهشی، کارآفرینی آنها و پشتیبانی از طرح‌های حمایتی و پیشنهادی خیرین در این زمینه از اهم اهداف این بنیاد اعلام شده است.