گروه صنعتی گلرنگ در مراسم اختتامیه رویداد استارت آپ ویکند موپک، اعلام کرد: از ایده‌های نوین کسب و کار حمایت خواهیم کرد.

در مراسم اختتامیه رویداد «موپک» از گروه صنعتی گلرنگ به عنوان سرمایه‌گذار حوزه کارآفرینی و کورش‌مال به عنوان سردمدار حامیان، قدردانی به عمل آمد.

به گزارش روابط‌عمومی گروه صنعتی گلرنگ، نخستین رویداد استار آپ ویکند«موپک» درحالی عصر جمعه در پردیس سینمایی کورش خاتمه یافت که یازده تیم پس از 5 دقیقه فرصت ارائه و 3 دقیقه زمان پاسخگویی به سوالات داوران، نتیجه تلاش خود را مشاهده کردند.

همچنین در این مراسم از کورش مال و گروه صنعتی گلرنگ به عنوان سردمدارحامیان و سرمایه‌گذار حوزه کسب و کار، تقدیر شد.

حسین حسینی، دبیر اجرایی رویداد موپک در بخشی از این مراسم به ارائه گزارشی جامع از آنچه دراین رویداد رخ داد، پرداخت و اظهار کرد: متقاضیان ثبت‌نام در این رویداد 90  نفر بودند که از این تعداد ده ـ دوازده نفر به دلایل شخصی امکان حضور در رویداد را پیدا نکردند. بیست‌ ـ سی نفر نیز بیش از ظرفیت شرکت کرده بودند که بنا به ضوابط، از پذیرش‌ آنها معذورشدیم. بنابراین در مجموع می‌توان گفت 120 نفر متقاضی شرکت در رویداد موپک بودند.

وی توضیح داد: در روز اول رویداد پنجاه ایده مرتبط با محورهای موپک ارائه شد و در نهایت یازده تیم با مشارکت هشتاد و پنج نفر موفق به کسب رای و آمادگی رقابت شدند.

حسینی، ادامه داد: آنچه در این رویداد اتفاق افتاد، حاصل نگاه سیستمی به موضوع ایده‌پردازی توسعه شهری بود. ما با حمایت مدیریت محترم کورش‌مال تلاش کردیم مردم را نیز در این امر مشارکت دهیم. تلاش این رویداد این بود که فرهنگ کارآفرینی و ایده‌پردازی شهری رایج شود. می‌دانیم که موپک اولین گام در دعوت مردم به عرصه ایده‌پردازی است و بابت این اتفاق خوشحال هستیم.

دبیر اجرایی رویداد موپک با بیان هدف دیگر برگزاری این رویداد، افزود: ایجاد تعامل و آشنایی بین تیم‌های استارت‌آپی جدید و تیم‌های باتجربه سابق از اهداف برگزاری این رویداد بود و به این دلیل بخشی از رویداد را به برگزاری نمایشگاه اختصاص دادیم.

حسینی در پایان سخنانش از مدیران مجموعه شهرداری و حامیان و سرمایه‌گذاران این رویداد خصوصا شهردارمنطقه پنج و همکاران‌، مدیریت کورش‌مال و گروه صنعتی گلرنگ تقدیر و تشکر به عمل آورد.

همچنین در بخشی از این مراسم، پویا سلامت، مدیربازاریابی کورش‌مال به عنوان رابط رویداد و به نمایندگی از مدیریت کورش‌مال با اشاره به اهداف برگزاری این مراسم، خاطرنشان کرد: در نظر داشتیم میزبان خوبی برای این رویداد باشیم، رویدادی مفید و سازنده که در راستای بهبود کیفیت زندگی مردم برگزار می شود.

وی تاکید کرد: همه واحدهای کورش‌مال در تلاشی شبانه‌روزی کوشیدند تا کلیه امکانات و خدمات را در خور رویداد فراهم کنند.

مدیر بازاریابی کورش‌مال، خطاب به صاحبان ایده و شرکت‌کنندگان حاضر در این مراسم گفت: از نظر ما همه شما برنده ‌هستید. هدف اصلی، انجام کار تیمی بود که خوشبختانه به این هدف رسیدیم. مهم نیست ایده‌ شما بین 3 ایده برتر باشد؛ مهم این است تیم‌هایی که تشکیل شده همچنان حفظ شود و به این راه ادامه دهید. قطعا می‌توانید ایده‌های بهتری را در حوزه کسب و کار و کارآفرینی پرورش دهید.

سلامت، میانگین سنی کارمندان و مدیران شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف را گامی مثبت برشمرد و گفت: درصد اشتغال نیروی جوان، مبین ارزش و اعتباری است که به قشر جوان داده می‌شود و این مقبولیت می‌تواند انرژی و توان بالقوه جوانان را اثبات کند.

وی به عنوان نماینده کورش‌مال، عنوان کرد: از اینکه این کار بزرگ را با همراهی شما جوانان به اتمام رساندیم، احساس رضایت داریم و اطمینان داریم در مسیر درستی قدم نهاده‌ایم.

سلامت، ادامه داد: با نگاهی به درآمد نفتی و یا حتی تحریم‌ها متوجه می‌شویم که امروز دیگر تحریم‌ها محدود به نفت نیست، اکنون ابرقدرت‌های جهان می‌دانند دنیا به سمت تکنولوژی و نوآوری پیش‌می‌رود و به همین دلیل اغلب کسب ‌و کارهایی که در این حوزه فعال هستند، مورد هجوم قرار می‌گیرند. با این وجود ما می‌دانیم که در این عرصه موفق خواهیم شد.

حمید زادمهر، دبیر کارگروه دانش‌بنیان ستاد توسعه فناور‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان سخنران بعدی این مراسم، گفت: تلاش معاونت علمی و فناوری ستاد ریاست‌جمهوری در این چهار سال این بود که در حوزه کسب و کار کشور تغییر ایجاد کند. فشار زیادی به کسب و کار‌های جدید کشور وارد شد اما دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور همواره تلاش کرد این کسب و کارها را پشتیبانی کند.

زادمهر، با اشاره به حمایت این نهاد از ایده های برتر، تاکید کرد: شاید درطول سال، ده‌ها استارت آپ مطرح شود، ما برای حمایت از آنها تلاش می‌کنیم، چون هدف را آموزش و ترویج می‌دانیم. باید در جامعه  ترس از ارائه ایده حذف شود و این تلاش‌ها مستمر باشد. موفقیت استارت‌آپ به تلاش شبانه‌روزی وابسته است، زیرا باعث تغییر کسب و کار کشورخواهد شد.

دبیر کارگروه دانش‌بنیان ستاد توسعه فناور‌های نرم و هویت‌ساز، افزود: ما به دنبال ایجاد شرکت‌های خلاق هستیم. امروز می‌دانیم به جای تمرکز بر تکنولوژی باید به دنبال نوآوری بود. ایده‌های نوآورانه می‌توانند معضلات شهری را حل کنند.

همچنین، محسن امینی‌نیک، مدیر بازاریابی گروه صنعتی گلرنگ در این مراسم، اظهار کرد: گروه صنعتی گلرنگ مجموعه‌ای عظیم با 16 هزار پرسنل و چشم‌اندازی بزرگ است. چشم‌اندازی وسیع که در نظر دارد در سال 1404 به عنوان یکی از 500 شرکت برتر دنیا معرفی شود.

امینی نیک ضمن اعلام آمادگی این گروه صنعتی برای حمایت از ایده‌های نوین کسب و کار، گفت: برای حمایت از استارت‌آپ‌ و سرمایه‌گذاری روی آنها اعلام آمادگی می‌کنیم. در عین حال این دغدغه را داریم که این کسب و کارها چگونه استمرار و توسعه خواهند داشت.

مدیر بازاریابی گروه صنعتی گلرنگ خطاب به صاحبان ایده، گفت: دغدغه شما را در جذب سرمایه‌گذار درک می‌کنیم، گروه صنعتی گلرنگ در حوزه کسب و کار و کارآفرینی خودش را به اثبات رسانده است؛ با رقبای خارجی به رقابت پرداخته و در خیلی سطوح توانایی‌های خود را به نمایش گذاشته است.

وی مطرح کرد: افراد نوآور و ایده‌پرداز که در حوزه کسب و کار فعال هستند، می‌توانند از طریق مهندس سلامت (مدیر بازاریابی کورش مال) با گروه صنعتی گلرنگ ارتباط برقرار کنند.

این فعال حوزه بازاریابی با اشاره به اهمیت پیگیری در این زمینه، گفت: پیگیری این موضوع دست شماست. همواره پیگیری، استمرار و اعتقاد به کاری که اراده کرده‌ایم، ما را به نتایج مثبت رسانده است.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از نکات مهم در بازاریابی این است که چطور با مشتری ارتباط برقرار کنید، از چه روش‌هایی سهمی از بازار را به کسب و کار خود اختصاص دهید و این سهم را چگونه گسترش دهید.

مدیر بازاریابی گروه صنعتی گلرنگ در ادامه ارائه ایده‌های مبتنی بر واقعیت، کاربردی، خلاق و شیوه‌های بسط و گسترش آن‌ها را مورد توجه قرار داد و اعلام آمادگی گروه صنعتی گلرنگ جهت سرمایه‌گذاری در این خصوص را مطرح کرد.

وی در پایان سخنانش از شهرداری محترم منطقه 5 و مدیران حوزه برنامه‌ریزی و توسعه شهری نیز یاری طلبید.

علی میرعالی، مدیرعامل کورش‌مال به عنوان یکی از حامیان این رویداد در کنار سایر مدیران حوزه برنامه‌ریزی و توسعه شهری، الواح، تندیس‌ها و جوایز نفرات برتر رویداد را تقدیم کرد و گفت: ما کورش را متعلق به خود نمی‌دانیم؛ کورش‌مال متعلق به مردم است و امیدواریم با همکاری سایر مدیران و مسئولان، شهرداری منطقه پنج و همکاران محترم‌ آنها  کیفیت زندگی مردم را بهبود ببخشیم. هچنان که با طراحی اپلیکیشن کورش‌مال سعی کردیم گامی موثر در این راستا برداریم.

در پایان زرگران، تسهیل‌گر رویداد موپک نیز با معرفی کورش‌مال به عنوان سردمدار حامیان این رویداد، گفت: بنا به آمار موجود تنها 12 درصد تیم‌های استارت‌آپ راه خود را ادامه می‌دهند، اما ما از همه شما عزیزان تقاضا داریم حال که به جامعه کارآفرینی وارد شده‌اید برای استمرار آن نیز تلاش کنید.

زرگران افزود: تیمی برنده است که از فردا، ادامه اولویت‌ها را در برنامه‌ قرار دهد.

رویداد موپک پس از سه روز متوالی برگزاری در کورش‌مال  پس از 54 ساعت رقابت 11 تیم که از راهنمایی منتورها (مشاوران حوزه‌ کسب و کار) بهره‌مند شده بودند؛ جمعه شب با برتری سه تیم «لایم»، «می‌رسونمت» و «ایزی پارک» و همچنین انتخاب تیم برگزیده هیات داوران (سازیانه) به کار خود پایان داد. البته بخش نمایشگاهی این رویداد تا روز شنبه در ضلع شمالی طبقه پنج کورش‌مال همچنان استقرار داشت.

حمیدرضا فیضی و پوریا فقیهی به عنوان عوامل اصلی تیم اجرایی رویداد و کاوه یزدی‌فرد مدیر عملیاتی آواتک، آرش برهمند روزنامه‌نگار حوزه فناوری، حمید بهنگار موسس گروه شرکت‌های پروتاپ و پرتوتاپ رایان، محمودی مشاور وزارت فناوری اطلاعات و سینا مهری سرپرست توسعه موبایل گروه صنعتی گلرنگ نیز به عنوان تیم داوری بر این رقابت نظارت کرده و تیم‌های برتر را برگزیدند.

محمدصادق بیجندی رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی، امید هاشمی مدیر کسب و کار نوین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، سید مازیار علوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه خدمات شهری منطقه پنج تهران، محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر، حمیدرضا همتی رییس کانون توسعه‌دهندگان فضای مجازی، رحیمی کارشناس کسب و کار اتاق بازرگانی تهران، عبدالغفاری مدیرعامل رسانه گویا آی‌تی، سعید روح‌پور از مدیران شتاب‌دهند دیموند، ذوالفقاری نماینده دانشگاه علم و فرهنگ، آریا کرنافی مدیر رسانه کلیک، خانم علیزاده نماینده اولین هفته‌نامه اختصاصی استارت‌آپ‌ها (شنبه مگ)، نماینده سامانه آنلاین ایوند و مصطفی ثابتی نماینده بانک انصار از جمله میهمانان حاضر در این مراسم بودند.