همایش آموزشی و اطلاع‌رسانی بهره‌برداری بهینه از منابع اطلاعاتی، هوش تجاری خرید و موجودی کالا با حضور دکتر فضلی مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ و جمعی از معاونین، مدیران و کارشناسان روز یک‌شنبه 22 مرداد ماه 96 برگزار شد.

در این همایش دکتر عسگری و مهندس رضوانی به معرفی و ارائه سامانه خرید و موجودی در BI‌ پرداختند و به سوالات حاضران پاسخ گفتند.

در این معرفی تاکید شد: منابع اطلاعاتی اساس کار هر مدیری را تشکیل می‌دهد و این سامانه به مدیران یاری می‌رساند خریدها و تامین‌های بهتری داشته باشند.

همچنین در ادامه درباره جایگاه هوشمندی کسب و کار و سیستم‌های تحلیل اطلاعات توضیحاتی ارائه شد و بیان شد که این مقوله به چه شکلی می‌تواند یاریگر سازمان، در عملیات اجرایی باشد.

 

دکتر فضلی مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ در بخشی از این مراسم  اظهار داشت: قدیمی‌ها بسیار نیکو گفته‌اند که «سود در خرید است». ما نیز در گروه صنعتی گلرنگ باید بتوانیم خریدهای خود را در حالتی بهینه انجام دهیم.

مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ ادامه داد: ما می‌خواهیم در بازارهای جهانی حضور داشته باشیم. در آن بازارها می‌توانیم از مزیت قیمت تمام شده و تفاوت مارجین‌ها بهره‌مند شویم.  در این مسیر، موفق‌تر کسی است که اطلاعات غنی‌تری داشته باشد؛ البته اطلاعات جامع و مانع. دقیقا همان داده‌های جامعی که کاربر به آن‌ها نیاز دارد و مانع است، یعنی قرار نیست در بین بسیاری اطلاعاتی که به درد او نمی‌خورد دنبالشان بگردد. در این بین مهم است که اطلاعات مرتبط در شرکت‌های مختلف به اشتراک گذاشته شود تا امکان استفاده بهینه فراهم شود.

مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ در پایان تصریح کرد: امروز اطلاعات به واسطه زحمات شما به روز دیده می‌شود. به زودی همکاران دسترسی‌های فراتری نیز خواهند داشت. امیدواریم در نتیجه این نشست با حمیت شما همکاران، شاهد بهره‌وری هر چه بیشتر باشیم.

در این نشست دکتر گودرزی معاون برنامه‌ریزی و توسعه استراتژیک گروه صنعتی گلرنگ نیز درباره اهمیت اطلاعات و داده‌ها بیان داشت: راه حل بسیاری از مشکلات و مسائل در خود مسئله وجود دارد و اگر بتوانیم اطلاعات کاملی از یک موضوع در اختیار داشته باشیم می‌توانیم با استفاده از آن به بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها و مدل‌سازی‌ها دست پیدا کنیم.

دکتر گودرزی ادامه داد: پیش از این پردازش اطلاعات بسیار سخت بود و برای دسترسی به مسیر درست باید نمونه‌گیری می‌کردند و بر اساس نمونه‌ها راه صحیح پیش‌بینی می‌شد. اما امروزه با توجه به توسعه تکنولوژی IT با دانستن داده‌ها به راحتی می‌توان به آن‌ها به اشکال مختلف نظم بخشید. در  IT دو اصطلاح demand side و supply side در این راستا کاربرد دارد. supply side به معنای پیدا کردن راه حل از درون داده‌ها و منابع است و demand side به مسائل برمبنای نیازها توجه دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استراتژیک گروه صنعتی گلرنگ افزود: انواع داده شامل Master Data ،Transactional Data  وMeta Data  به ما قدرت حرکت، بینش و عملکرد ویژه می‌دهد و ما به کمک آن‌ها می‌توانیم اثرات یک موضوع را در موضوع دیگر بررسی کنیم. این داده‌ها برای ما ارتباطاتی را روشن می‌کنند که به طرق دیگر قابل دستیابی نیست. روندها را به راحتی می‌توان از این اطلاعات استخراج و مسائل را تجزیه تحلیل کرد.