مراسم آغاز سال مدیران گروه صنعتی گلرنگ، پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ماه، با حضور دکتر مهدی فضلی مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ، مدیران ارشد مجموعه، و مدیران پرتلاش گروه صنعتی گلرنگ در هتل استقلال برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ ضمن تبریک سال نو و دو عید پیش رو یعنی ولادت امام محمد تقی(ع) و ولادت امام علی(ع) و روز پدر بیان داشت: سال گذشته همکارانمان در سطح رؤسا نیز در این مراسم حضور داشتند اما امروز با توجه به به محدودیت ظرفیت سالن، از دیدار آن‌ها محروم هستیم. ان‌شاءالله در سال‌های آتی سالن بزرگ‌تری تدارک دیده شود.

دکتر فضلی ابراز داشت: سال 95 سال نسبتا خوبی بود و مسیر پیش رو هموار است تا در سال‌ ٩٦ رشد بهتری را داشته باشیم.  از آن جا که قصد ما جهانی شدن است برای مطرح شدن در سطح بین‌المللی باید توانمندی خود را در داخل کشور به حد اعلا برسانیم. لذا رشد و حضور كامل در بازارهای داخل بسیار اهمیت دارد، كه لازمه آن پیش‌بینی صحیح رشد و سهم بازار شركت‌ها می‌باشد، این پیش‌بینی‌ها اكنون همراه با یک تغییر نگرش اساسی در گروه شکل گرفته است. به این ترتیب که تا امسال شرکت گروه صنعتی گلرنگ نقشی اساسی در پیش‌بینی‌ها داشته است ولی برای سال ٩٦ مشاركت همه Sub Holding ها و به تبع آن شركت‌ها بیشتر شده است. مشاركت شركت‌ها در پیش‌بینی باعث بهبود تحقق اهداف خواهد شد.

دکتر فضلی تصریح کرد: برای ما مهم است که در پایان سال پیش‌بینی‌ها کاملا محقق شده باشد. علاوه بر این هر ماه، پیش‌بینی‌ همان ماه، عینا محقق شود.

مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ ابراز داشت: تشکیل شورای راهبردی و شورای عالی منابع انسانی دو اتفاق مهم در گروه به شمار می‌رود. شورای راهبردی پلی است بین گروه و sub holding ها تا بتوانیم گوش شنوای خود را تقویت کنیم و گفته‌ها و ناگفته‌های شرکت‌ها را بهتر بشنویم. هدف از شورای عالی منابع انسانی نیز آن است که از بزرگ‌ترین سرمایه‌های گروه که همانا سرمایه‌های انسانی است بیشتر مراقبت کنیم و در جهت رشد و پویایی همکارانمان گام برداریم، زیرا در سطح جهانی مهم‌ترین عامل موفقیت، سرمایه انسانی برآمده از درون سازمان است.

دکتر فضلی تأکید کرد: از موارد مهم که بارها به آن اشاره شده‌ است، مبحث بهره‌وری است. یک بخش مهم بهره‌وری آن است که داشته‌هایمان را در کل گروه روی هم بریزیم و از امتیازات و فرصت‌هایی كه هم‌افزایی در گروه  ایجاد می‌كند، بهترین بهره را ببریم. تعامل بیشتر شركت‌ها در تمام زمینه‌های مشترك باعث افزایش بهره‌وری می‌باشد.

دکتر فضلی درباره بهره‌وری افزود: بهره‌وری یعنی تعاملات را تا حد امکان بیشتر کنیم. امسال تعامل برخی شرکت‌های تولیدی و شرکت‌های پخش سبب شد تا از ظرفیت‌های تولیدی استفاده حداکثری ببریم. باید بتوانیم با وفاق و همدلی در شرکت‌های تولیدی و شرکت‌های پخش، صددرصد ظرفیت را تولید کنیم و در بازار نیز حضوری صددرصدی داشته باشیم.

دکتر فضلی درباره سرمایه‌های انسانی ادامه داد: سال گذشته تعداد همکارانمان حدود ١٢٥٠٠ نفر بود و امروز این تعداد به بیش از ١٦٠٠٠ نفر رسیده است که رشدی ٢٨ درصدی را نشان می‌دهد. نکته مهم این است که این افزایش از جنس پایا و پویا بوده است و در جهت رشد و تعالی گروه صورت گرفته است. در سال ٩٦ نیز قصد داریم این تعداد را به بالای ٢٠٠٠٠ نفر برسانیم.

مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ درمورد اخلاق‌مداری بیان داشت: اخلاق‌مداری که همه شما عزیزان به آن باور دارید باید به کل مجموعه تسری پیدا کند و همه با هم در جهت تقویت باور همکاران به مجموعه و ارتقاء ارزش‌ها گام برداریم. نه تبعیض وجود داشته باشد نه حس تبعیض و همگان باور داشته باشند که شایسته‌سالاری اصل است نه روابط دیگر.

مدیرعامل گروه صنعتی گلرنگ درباره جانشین پروری تأکید کرد: باید با وجود شورای عالی منابع انسانی، حرکت‌های ارزشمندی در زمینه جانشین‌پروری صورت بگیرد، زیرا حضور در سطح بین‌المللی مستلزم جانشین‌پروری است.

دکتر فضلی افزود: سال گذشته کارهای زیبایی در زمینه صادرات صورت گرفت و ما امروز می‌توانیم با افتخار اعلام کنیم که با همت همکاران عزیزمان به ٦٤ کشور در صنایع مختلف صادرات داریم. قصد ما در حال حاضر بیشتر فراهم کردن ساز و کارهای صادرات و ایجاد بستر مناسب برای صادرات ارزشمند است و پیش‌بینی صادرات امسال نیز دو برابر سال گذشته اعلام می‌شود. مشاركت تمام شركت‌ها در توسعه زیرساخت صادرات و هم افزایی اهمیت دارد نه میزان صادرات.

دکتر فضلی از تمامی مدیران خواستند علاوه بر این که ناب عمل می‌کنند یعنی در بهره‌ورترین حالت اقدام می‌نمایند و نیز چابک هستند، توان تاب‌آوری خود را افزایش دهند. به این معنا که در شرایط بد، خود را حفظ کنند و از آن شرایط عبور کنند.

در این زمینه مدیرعامل گروه صنعتی گلرنگ توضیح داد: رقابت‌ها دارد بیشتر و بیشتر می‌شود و شرایط بازار پیش رو فشرده‌تر و جدی‌تر از گذشته است و توفیق در این عرصه نیازمند «توان تاب‌آوری» است؛ ضمن آن که هر چقدر بزرگ‌تر شویم خطرات تهدیدکننده ما نیز بزرگ‌تر می‌شود.

دکتر فضلی ابراز داشت: ERP از مواردی است که بسیار یاری رسان است. این سیستم با نوری که به عملکردها می‌تاباند تصمیم‌گیری‌ها را سرعت و بهبود می‌بخشد و امیدواریم طبق برنامه در شرکت‌های گروه استقرار یابد. با تلاش و مشاركت همكاران ERP در شركت‌های افق كوروش و صنایع غذایی كورش طبق برنامه پیاده‌سازی می‌شود و تا پایان سال استقرار كامل می‌یابد كه كار بسیار سختی است.

مدیرعامل گروه صنعتی گلرنگ درمورد ICRM ادامه داد: در گروه صنعتی گلرنگ مزیت‌های نابی وجود دارد که بهره‌گیری از آن‌ها با توجه به تنوع صنایع و گستردگی مشتریان، هم رضایت مشتری را در پی دارد هم به ارتقاء باور هم‌وطنان نسبت به محصولات و خدمات داخلی کمک می‌کند و در این زمینه باید با تمام توان از ICRM بهره ببریم.

دکتر فضلی اضافه کرد: جان کلام این است که با تعامل و حضوری پر رنگ در بازار، کاری کنیم که باور هم‌وطنان عزیزمان نسبت به محصولات ایرانی ارتقا یابد. وقتی حضوری پررنگ داشته باشیم، مردم محصول را خریداری می‌کنند و وقتی می‌بینند بهترین محصول است به کالای داخلی باور پیدا می‌کنند. اگر این کار انجام شود هم موقعیت گروه صنعتی گلرنگ تقویت می‌شود و هم یکی از مسئولیت‌های اجتماعی خود را به انجام رسانده‌ایم، و در این صورت است که می‌توانیم به داشتن صادراتی بسیار ارزشمندتر از این امیدوار باشیم.

در پایان دکتر فضلی با سپاس از مدیران کوشای گروه صنعتی گلرنگ بیان داشت: از شما سپاسگزارم و خواهش می‌کنم از قول من تبریک سال جدید را همراه با قدردانی‌ خدمت اعضاء محترم خانواده ابراز نمایید.