سری ویدیو‌های تبلیغاتی محصولات مراقبت از مو برند Pantene  شرکت Procter & Gamble، بسیار تاثیرگذار است. کمپین Dad-Do  پیام بسیار مهمی دارد و در عین حال به خوبی نیز اجرا شده‌ و جوایز بسیاری نیز دریافت کرده‌است. این کمپین 7 میلیون مشاهده در یوتیوب داشته است.

خلاصه این مطالعه موردی

برند Pantene از یک رویکرد جدید استفاده کرد تا بازیکنان فوتبال امریکایی، سعی کنند مو‌های دختران خود را مدل بدهند.
تبلیغ تلویزیونی این برند در طول مسابقات [1]Superbowl با هشتگ #DadDo پخش می‌شد.
ویدیوی اصلی بالغ بر 7 میلیون بار مشاهده شد، در حالی که هر یک از ویدیو های کوتاه 30 ثانیه‌ای این کمپین بیش از 500000 بار بازدید داشته اند.

چالش

Pantene  می‌خواست که موقعیت برند خود را به عنوان توانمندسازی زنان تعیین کند و در این راستا تمرکز خود را بر روی کودکان قرار داد  چرا که طبق گفته Jodi Allen، نایب رئیس P&G:”ما می‌دانیم که قدرت و عزت نفس با ساختن اعتماد‌به‌نفس دختران در سنین جوانی آغاز می‌شود.”

Jodi Allen  همچنین می‌گوید: “بر اساس تحقیقات انجام شده توسط دکتر  Linda Nielson  از دانشگاه  Wake Forest، گذراندن وقت با پدران برای رشد دختران نقش کلیدی دارد تا بتوانند چه در مدرسه و چه در شغل خود موفق‌تر، با اعتماد به نفس و متکی به خود باشند. ما می‌خواستیم کاری کنیم تا پدران را برای گذراندن وقت با دخترانشان تشویق کنیم.”

“ما نمی‌خواستیم فقط بگوییم ’با دختران خود وقت بگذرانید ‘ بلکه Pantene  می خواست که به آنها یک کار ملموس برای انجام دادن بدهد: مدل دادن موی دخترانشان. می خواستیم به آنها ابزارش را بدهیم، به همراه دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌ها. بسیاری از کمپین‌های توانمند‌سازی به شما می‌گویند که توانمند باشید، اما Pantene  می خواست که چگونگی آن را نمایش دهد.”

راه‌حل

DeAngelo Williams، Jason Witten و Benjamin Watson، بازیکنان تیم های فوتبال امریکایی در ویدیو‌های جداگانه‌ای به همران دخترانشان نشان داده می‌شوند. ویدیوی 30 ثانیه‌ای این تبلیغ در برخی مناطق در طول مسابقات Superbowl پخش می‌شد.

ویدیوی تبلیغاتی کمپین  Dad-Do  بازیکنان فوتبال امریکایی را نشان می دهد که در حال مدل دادن به موی دخترانشان هستند. پیام “دخترانی که وقت بیشتری با پدرانشان سپری می‌کنند، زنان قوی‌تری خواهند شد.” در روی صفحه دیده می‌شود که این رویکرد را با کمپین گسترده این برند پیوند می‌دهد. در پایان این ویدیو، مدل دادن موی دختر خانم ها تمام شده و همه آنها از نتیجه آن و همچنین زمانی که با پدر خود صرف کرده‌اند، نسبتا خوشحال و راضی به نظر می‌آیند.

علاوه بر این ویدیو 30 ثانیه‌ای، این کمپین شامل  یک سری تبلیغات آنلاین که هر‌کدام از این پدر‌ها به صورت جداگانه در حال مدل دادن موی دختر خود بودند نیز می‌شد.

این کار جایگاه این برند شامپو را مبنی بر “قوی زیبا است” (Strong is Beautiful) گسترش می‌دهد و همچنین بر مفهوم “دخترانی که وقت بیشتری با پدرانشان سپری می‌کنند، زنان قوی‌تری خواهند شد.” تاکید می‌کند.

نتایج

بالغ بر 7 میلیون مشاهده در یوتیوب
بیش از 250 میلیون تعداد دفعات نمایش در شبکه های اجتماعی با هشتگ #DadDo
بیش از 45 میلیون مشاهده در ویدیو‌های “چگونه…”
بیش از 1.68 میلیارد تعداد دفعات نمایش در رسانه‌ها
یک تماس تلفنی از میشل اوباما :”من این کمپین را دوست دارم. قوی زیبا است.”
تنها در عرض 2 روز هشتگ #DadDo از هشتگ #TRUMP پیشی گرفت.

 

[1] . نام مسابقاتی است که برای انتخاب قهرمان لیگ فوتبال ملی کشور امریکا برگزار می شود و پر بیننده ترین مسابقه تلویزیونی امریکا می باشد.

این ویدیو‌ها را می توانید در وبسایت Pantene مشاهده کنید.

جستجو و ترجمه : ژاله شادمانی