یک شروع قوی برای برند حیات

سالن شماره 7 مجتمع تجاری کورش روز پنجشنبه 6 آبان ماه میزبان همکاران پرتلاش و متعهد واحد فروش شرکت گلرنگ پخش بود. همکاران و نمایندگان فروش محصولات حیات پس از بازدید از خطوط تولید محصولات حیات که با هدف کسب اطلاعات بیشتر درباره برند و محصولات حیات صورت گرفت، در این محل گرد هم آمدند تا در دیدار با مدیران ارشد شرکتهای تولید و پخش و آشنائی با سایر همکاران خود در اقصی نقاط کشور، با خاطره ای خوش و روحیه ای مضاعف به محل خدمت خود بازگردند.

هدف، استفاده از همه توان تیم فروش است

در ابتدای مراسم دکتر ابراهیمی، معاونت مالی و اقتصادی گروه صنعتی گلرنگ، به همکاران فروش به خاطر بازدید از کارخانه جات خسته نباشید گفتند و  از کلیه همکاران شرکت‌های تولیدی و پخش برای حضور و فعالیت در گروه صنعتی گلرنگ تشکر کردند. در ادامه دکتر ابراهیمی گفتند: «تولد اتفاق مبارکی در این دنیاست و تولد یک محصول جدید هم از همین ویژگی تبعیت می‌کند. ما امروز شاهد تولد محصولات برند حیات هستیم و امیدواریم به کمک هم بتوانیم یک شروع قوی برای این محصولات جدید داشته باشیم.» او با اشاره به اینکه محصولات حیات طی دو ماه گذشته شروع مقدماتی داشته و  از این پس شروع اصلی و باقدرت خود را خواهد داشت، توانمندی فنی و حرفه‌ای در شرکت پدیده شیمی قرن را بسیار موثر دانست و  گفت:« واقعیت این است که ما هم اکنون از تمام توان فروش بهره‌مندی کامل را نمی‌بریم و باید با تمرکز بیشتر به اهداف خوبی دست پیدا کنیم.» دکتر ابراهیمی در گزارشی که از فروش محصولات حیات ارائه داد، افزود: «شروع آزمایشی محصولات حیات در شهریور 710 میلیون تومان بود، در مهر 670 میلیون تومان و در آبان در همین چند روز 215 میلیون تومان بوده است که اگر به نسبت 25 روز کاری در نظر بگیریم، در پایان این ماه بالغ بر یک میلیارد  و 344 میلیون تومان فروش خواهیم داشت. امیدواریم با همین آمادگی که در آبان ماه شاهد آن بودیم بتوانیم با کمک تیم فروش به اهداف بزرگی دست یابیم و در جلسه بعدی که گرد هم خواهیم آمد روند فروشی جهشی و رو به جلو را شاهد باشیم.»

برند حیات، برند دوم نیست!

در ادامه مراسم مهندس حسنی نژاد، مدیرعامل شرکت پدیده شیمی قرن سخنان خود را در چند محور بیان کردند . وی در محور اول به توضیح این موضوع پرداخت که چرا مجموعه هلدینگ پدیده شیمی پایدار با مدیریت آقایان مهندس فاضلیان و حمایت آقای دکتر فضلی و آقای دکتر ابراهیمی، به این نتیجه رسیدند که شرکت گلرنگ پخش به عنوان پیکان حمله و بازوی فروش پدیده شیمی قرن در برند حیات انتخاب شود. مهندس حسنی نژاد گفت: «همان‌طور که می‌دانید عملیات فروش برند حیات قبل از اینکه به شرکت گلرنگ پخش واگذار شود، در شرکت پخش پدیده نوین به‌صورت فروش از طریق  نمایندگی انجام می‌شد. اما در جلساتی که با حضور مهندس فاضلیان و مهندس شاملی برگزار شد، با تاکید بر سابقه گلرنگ پخش و پتانسیل بالای این شرکت در فروش محصولات شوینده تصمیم بر آن شد که با یک برنامه 5 ساله فروش، مسئولیت فروش برند حیات را به عهده شرکت گلرنگ پخش گذاشته شود.» ایشان تاکید کردند: «برنامه ما در مورد برند حیات با پشتیبانی واحد بازاریابی و یک برنامه تبلیغاتی قوی است. برند حیات برند دوم ما نیست و همان‌طور که اکتیو برای ما اهمیت دارد، حیات هم مهم است.» محور دوم صحبت‌های مهندس حسنی نژاد درباره کیفیت و طراحی مناسب محصولات حیات بود. او با اشاره بر اینکه برند حیات با تجربه محصولات اکتیو در همان خطوط و کارخانه تولید می‌شود، گفت: «در بعضی محصولات حیات قیمت تمام شده از محصولات اکتیو بالاتر است و این به دلیل کیفیت بالای مواد مصرفی است. کیفیت در محصولات حیات بسیار مهم است و به‌طور مستمر روی آن کار می‌شود.» مهندس حسنی نژاد با تاکید بر اینکه برنامه برند حیات این نیست که با تنوع بالا تمرکز فروش را کم کند، ابراز امیدواری کرد  با تمرکز بیشتر در حوزه پوشش مشتریان بتوان به فروش‌های برنامه‌ریزی شده رسید.

در ادامه مهندس حسنی نژاد از همکاران در شعب گلرنگ پخش که عملکرد بهتری نسبت به سایر شعب داشتند تشکر کردند و گفتند :« به نسبت اهدافی که تعیین شده، شعب کرمان، خوزستان ، اراک ، زنجان و کرج  در برند حیات عملکرد بهتری داشته‌اند.»

مهندس حسنی نژاد به نظرسنجی درباره اینکه چرا برند حیات هنوز به پتانسیلی که داشته نرسیده، گفت: «برپایه این نظرسنجی مشخص شد هنوز تیم فروش گلرنگ پخش، تمرکز لازم را روی برند حیات ندارند و از همین رو از همکاران در شرکت گلرنگ پخش درخواست میکنم به دلیل برنامه‌های وسیعی که برای این برند در نظر گرفته شده است ما را یاری کنند تا این برنامه‌ها محقق شود.»

هدف حیات، کیفیت، قیمت و طراحی مناسب

آقای مصلح، رئیس تبلیغات پدیده شیمی قرن در ادامه این گردهمایی اطلاعاتی درباره برند حیات ارائه کرد. او گفت: «برند حیات در 6 ماهه دوم سال 94 با هدف تولید محصولات با کیفیت و همراه با عصاره‌های طبیعی در بخش بهداشت فردی وارد بازار شده است و سعی کرده کیفیت را در این زمینه رعایت کند.» آقای مصلح به نقطه قوت برند حیات اشاره کرد و گفت: « در این برند از ترکیبات طبیعی متنوع استفاده شده که با ذائقه ایرانی منطبق است. ضمن آنکه در این راستا به قیمت مناسب، طراحی زیبا، کیفیت و پشتوانه تیم فروش تکیه شده است.» او نقطه تمایز این برند را از سایر رقبا استفاده از  روغن آرگان در این محصولات دانست که خواص بی‌شماری برای پوست و مو دارد. ازآنجاکه مخاطبان حیات افرادی هستند که علاوه بر حساسیت به قیمت، سلامت و بهداشت اهمیت زیادی برایشان دارد و به محصولات طبیعی و گیاهی علاقه‌مندند، آقای مصلح مشتری هدف برند حیات را زنان و مردان 25 تا 40 ساله با موقعیت اقتصادی متوسط و متوسط رو به پایین اعلام کرد و گفت: « براین اساس از 80 میلیون نفر جمعیت ایران 19 میلیون نفر که 23درصد جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند، هدف بازار برند حیات هستند. اما برند حیات در سال جاری سهم خود از بازار هدف را  8.3 درصد  و از بازار کل 1.9 درصد در نظر گرفته است و در همین زمینه  فعالیت‌های تبلیغاتی که تاکنون برای حیات انجام شده شامل تیزرهای تلویزیونی، تبلیغات محیطی، بدنه اتوبوس، مش و پوستر و هدایای مختلف است.» آقای مصلح در پایان از همکاری برند حیات با سازمان حج و زیارت و هلال‌احمر برای زائران اربعین حسینی خبر داد و افزود: « قرار است یک‌میلیون و 600 هزار عدد شاسه به راهپیمایی کنندگان در این مراسم ارائه شود که حاوی اطلاعات سلامت در زمینه بهداشت و سلامت فردی است و این کار می‌تواند مشتریان وفاداری برای حیات ایجاد کند.»

نباید از تولیدکنندگان عقب بمانیم

آقای مهندس شاملی، مدیرعامل شرکت گلرنگ پخش در این مراسم اعلام کرد: « تیم‌های تولیدی قوی پدیده شیمی قرن و گلبرگ بهاران از نظر امکانات و خلاقیت پیشرو هستند. اما عملکرد بخش تولید باعث شده که از ما جلو بیفتد و این در حالی است که ما شرکتی هستیم با توانمندی‌های فروش بالا که می‌توانیم هرکالایی که مسئولیت فروش آن به ما محول می‌شود، بفروشیم.» آقای شاملی ابراز امیدواری کرد بعد از این بازدید نمایندگان و مدیران فروش هم خودشان را ثابت کنند و تیم بازاریابی با دقتی بالا، وقت بیشتری بگذارند. او گفت: «آنچه باید در گلرنگ پخش جا بیفتد کار تیمی است. چون تجربه نشان داده شعبه‌هایی موفق هستند که کار تیمی انجام می‌دهند و به یکدیگر کمک می‌کنند  و ما به این دیدگاه نیاز داریم. اما متاسفانه در 7 ماه گذشته کارکرد مثبتی نداشتیم و نتیجه لازم را نگرفتیم اما امیدوارم آبان ماه نقطه عطف خوبی برای این تیم‌های توانمند باشد.»

در ادامه این مراسم با اهدای جوایز به فروشندگان برتر به پایان رسید.