کمپین M&M و Google Street View

در سال ۲۰۱۰ در کانادا، برند M&M  زیر مجموعه شرکت MARS  تصمیم داشت که بین ۲ بازه زمانی پر مصرف هالوین و کریسمس پلی‌ ایجاد کند  و در این راستا با Google street view که به تازگی در تورنتو کار خود را آغاز کرده بود وارد یک کمپین دیجیتال شدند.

کمپین ” قرمز را پیدا کن” که یک شکار گنج دیجیتال است با یک ویدیو در یوتیوب شروع شد که داستان آن گم شدن و گیر افتادن کاراکتر قرمز در خیابان‌های تورنتو است. در این ویدیو از شرکت کنندگان خواسته می شود تا جستجوی خود برای پیدا کردن ۳ قرمز را شروع کنند. در این کلیپ سر نخ‌های ضمنی‌برای یافتن قرمز هم داده میشود.

در این فرایند این امکان به بازیکن داده میشود تا از  Google Street view جهت پیدا کردن M&M ها استفاده کنند.که جایزه نهایی این مسابقه یک خودرو smart  قرمز رنگ است. در طول ۴ هفته، بازی‌ کنان سر نخ‌هایی‌ از طریق وبسایت، فیسبوک، توییتر و همچنین پوستر‌های تبلیغاتی با QR code ( که باعث رمز گشائی برخی‌ سر نخ‌ها میشد) در سطح شهر تورنتو به دست می‌‌آورد.همچنین کد های UPC روی بسته بندی های محصولات M&M  نیز با استفاده از اپلیکیشن sticky bits  قابلیت تبدیل شدن به سرنخ داشتند. همچنین از مکان هایی که قرمز می رفت و روی اپلیکیشن foursquare  مشخص می کرد سر نخ هایی به دست می آمد.

نتایج :

  • میانگین زمان صرف شده توسط کاربران بر روی سایت به ۱۹ دقیقه رسید که ۴ برابر میانگین این صنعت است.
  • در طول ۳۰ روز ۴/۸ میلیون PR impression
  • بیش از ۷ میلیون نمایش پوستر های QR Code
  • بالغ بر ۲۲۵۰۰۰ impression بر روی توییتر
  • که در مجموع به ۱۵،۶۰۰،۰۰۰ impression منتهی شد.

منبع:

http://golrang.me/dcti