جشن آغاز سال مدیران گروه صنعتی گلرنگ، سه شنبه 17 فروردین ماه، با حضور دكتر مهدی فضلی مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ، مدیران ارشد مجموعه، و كلیه مدیران و رؤسای پرتلاش گروه صنعتی گلرنگ در هتل استقلال برگزار شد.

در این مراسم مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ ضمن تبریک سال نو و قدردانی از تلاش‌های یکایک همکاران ساعی و گرانقدر مجموعه بیان داشت: از تمامی شما خوبان سپاسگزارم و از این همه نشاط، محبت و صمیمیت شما انرژی می‌گیرم.

 

بهره‌وری

دكتر فضلی ادامه داد: سال 94 سال خاصی بود و با وجود رشدها و پیشرفت‌ها و با آن که شما عزیزان تمام تلاش و مساعی خود را به کار گرفتید، نتیجه‌ای که متناسب با شأن گروه صنعتی گلرنگ باشد حاصل نشد و به آنچه می‌خواستیم و شایسته بود، دست پیدا نکردیم اما من یقین داریم اگر بتوانیم از امکانات و تجربیاتمان بهترین استفاده را ببریم، می‌توانیم سال 95 را به خوبی پشت سر بگذاریم.

مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ ابراز داشت: یکی از موارد مهم که بارها به آن اشاره شده‌ است، مبحث بهره‌وری است. باید بیشتر در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم و مستقیم به هدف بزنیم. تدبر، تفکر و تعمق در کار، آن گاه اقدام کردن، بدون از دست دادن فرصت‌ها، حرکت در مسیر بهره‌وری است. دیر تصمیم گرفتن  و سریع تصمیم نابجا گرفتن سبب هدر رفتن فرصت‌ها می‌شود.

دکتر فضلی تأکید کرد: شما خوب عمل کرده‌اید اما خوب، دشمن عالی است. تکلیف این جمع تکلیف سنگینی است و آنچه که می‌تواند به ما کمک کند، عالی باشیم و به خوبی از عهده‌ی تکلیف سنگین خود برآییم بهره‌وری است. آن بهره‌وری که همراه با “همقدمي با همه در عرضه توليد” باشد و با وفاق و همدلی همراه گردد. اگر بتوانیم با هم، همدلانه، حمیت کنیم و در بهره‌وری یک‌دل و همراه باشیم، قطعا وضعیت ما وضعیت بهتری خواهد بود.

 

حضور در سطح بین‌المللی و خودباوری

دکتر فضلی تأکید کرد: حضور موثر در بازار داخلی اگرچه لازم و ضروری به نظر می‌رسد اما با توجه به تلاش دیگر تولیدكنندگان داخلی باید به سراغ بازارهای جدید برویم و به GDP بین‌المللی بپیوندیم.

مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ اظهار داشت: باید از آن کیک بسیار بسیار بزرگ سهم بگیریم و این مهم میسر نخواهد نشد مگر با خودباوری. باید به امتیازات ویژه‌ای که در کشورمان وجود دارد و توانمندی خود باور داشته بشیم. برخلاف باور بعضی‌ها ما مزیت‌های بسیاری داریم که می‌توانیم از آن‌ها در سطح بین‌المللی بهره ببریم، کما این که همین الان هم فعالیت‌های اقتصادی ما در آمریکا و روسیه با استقبال روبرو شده و طرف‌های غربی و روسی بر کیفیت محصولات ما بارها تأکید کرده‌اند.

 

استفاده از فناوری‌های نوین در فضای مجازی

دکتر فضلی افزود: نکته دیگری که باید بر آن تأکید شود استفاده از فناوری‌های نوین در فضای مجازی است. ما تا به الان این حضور را دست کم گرفته‌ایم، در حالی که فضای مجازی عرصه‌ای است که در آن با “خرج کم” می‌توان به اهداف بسیاری رسید. اگر بخواهیم حضور چشمگیری در در ذهن مصرف‌کنندگان داشته باشیم و مزایای محصولاتمان را به اطلاع آن‌ها برسانیم، باید از این امکان به بهترین نحو استفاده کنیم. چرا از “خرج کم” فضای مجازی این قدر کم بهره می‌بریم؟

مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ اظهار داشت: سال گذشته گروه صنعتی گلرنگ در حدود 60 هزار بار تبلیغ، شامل  1763049 ثانیه حضور در صدا و سیما داشته است. بیلبورد هم کم نداشته‌ایم. ما می‌توانیم با هزینه‌ای بسیار پایین، تأثیر این حضور را چند ده برابر کنیم.

دکتر فضلی تصریح کرد: در فضای مجازی، هم افزایی تأثیری صد چندان دارد و باید از مزیت‌ها و امکانات داخل گروه به نحو احسن استفاده شود. باید بتوانیم همدلانه، مزیت‌هایمان را روی هم بریزیم تا بهترین نتیجه حاصل شود.

 

سیستم‌ها و IT

مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ درباره‌ی IT ادامه داد: سال گذشته گفتیم که یکی از نقاط بهبود سریع ما می‌تواند نقطه سیستم‌ها و IT باشد. خوشبختانه تفکر و  تعمق و اجرای صحیح در عملکرد IT  در سال گذشته وجود داشت و امسال نیز دومین پروژه ERP آغاز خواهد شد. پیش‌بینی می‌کنیم در آینده نزدیک، کل مجموعه از یک ERP کاملا تحت کنترل و بومی سازی شده بهره ببرد، به گونه‌ای که همکاران با کمال میل و رغبت فعالیت‌های خود را در آن به انجام برسانند.

 

شایسته‌سالاری

دکتر فضلی افزود: یکی از معیارهای مهم بهره‌وری، شایسته‌سالاری است. باید شایسته‌سالاری را به بهترین نحو اجرایی کنیم و ملاک‌های ما شایسته‌سالارانه باشد، تا همه به این باور برسند که شایسته‌سالاری اصل است نه روابط دیگر.

 

سرمایه‌های انسانی

دکتر فضلی درباره سرمایه‌های انسانی ادامه داد: سال گذشته تعداد همکارانمان 11139 نفر بود. امروز تعداد همکارانمان 12541 نفر است که درحدود 12 و نیم درصد تعداد همکاران ما بیشتر شده است. خوشبختانه این رشد، در جاهایی صورت گرفته است که مناسب و معنادار است.

 

جانشین پروری

مدیرعامل گروه صنعتی گلرنگ درباره جانشین پروری تأكید كرد: باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به مقوله‌ی جانشین پروری داشته باشیم، به ویژه آن که حضور  در سطح بین‌المللی مستلزم جانشین پروری است. دوست ‌داریم كه در مسیر رشد مجموعه، همكارانمان در مدارج و پایه‌های بالاتر قرار گیرند؛ كارشناسان امروز مدیران فردا و مدیران امروز مدیران عامل آینده باشند، علی الخصوص در سطح جهانی.

 

استفاده از آرای همکاران و احترام به پیشکسوتان

مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ در ادامه از مدیران مجموعه خواست از آرای مختلف همکاران در سطوح مختلف بهره ببرند و فرهنگ احترام به پیشکسوتان را در مجموعه تقویت کنند.

 

در پایان دكتر فضلی ضمن عرض تشكر از یکایک همكاران كوشای گروه صنعتی گلرنگ بیان داشت: می‌دانم كه شما با عشق و انگیزه و توان مضاعف سالی سراسر تلاش و پویایی را پشت ‌سر گذاشته‌اید. از شما تشكر می‌كنم اما بیش از شما قدردان خانواده‌های محترمتان هستم كه شما را در شرایط گوناگون یاری داده‌اند. از قول من تبریك خاص و ویژه سال جدید را همراه با قدردانی‌های خالصانه خدمت یکایک اعضاء خانواده ابراز نمایید.