سمینارهای آموزشی یک‌پارچه سازی منابع سازمان (ERP) به همت دانشگاه گلرنگ و با همکاری گروه صنعتی گلرنگ صبح روز شنبه 12 دی ماه در مجتمع کورش برگزار شد.
دکتر فضلی مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ در افتتاح این سمینارها بیان داشت: هدف ما استفاده‌ی بهینه از بهینه‌سازان منابع سازمان است و در این مسیر می‌خواهیم از دستاوردهای نوین به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم. این راهی است که برای جهانی شدن باید طی کنیم و از آن جا که می‌خواهیم جهانی باشیم از ERP های بین‌المللی نیز استفاده می‌کنیم.
مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ ادامه داد: برای رسیدن به این مهم باید واجد یک مدیریت تغییر سازمانی (OCM) قوی باشیم و مدیریت تغییر در سازمان را به بهترین شکل پیاده‌سازی کنیم. در این مسیر باید‌ بهترین تجربیاتی (Best Practice) که برای گروه توانمندی‌های خاص ایجاد کرده حتما دیده شود.
دکتر فضلی تأکید کرد: می‌دانیم که این فعالیت‌ها دشواری‌هایی دارد، دشواری‌هایی که تنها با وفاق و همدلی هموار می‌شود. این کار متعلق به همه است، هم دشواری‌اش، هم افتخارش، بنابراین همه باید در انجام آن سهیم و همراه باشند.
مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ افزود: در دنیای امروز برنده کسی است که اطلاعات صحیح را در سریع‌ترین زمان به دست می‌آورد و برای رسیدن به این اطلاعات، باید ERP را به بهترین شکل پیاده‌سازی کنیم.
دکتر فضلی تصریح کرد: با تأکید ویژه باید از این پس روی منابع سازمان تمرکز کنیم و حتما شرکت‌های مجموعه در شرایط مشابه و رقابتی از داخل مجموعه خرید کنند. به راحتی نباید از کنار منابع سازمان گذشت. استفاده از منابع سازمان سبب بهره‌وری بیشتر می‌شود و تا زمانی که تأمین‌کنندگان و مشتریان داخل گروه، تعامل سازنده‌ای تا بالای 95 درصد نداشته باشند این بهره‌وری به نحو مطلوب رخ نخواهد داد.
دکتر عباسی مدیر کل IT و سیستم‌ها نیز در این سمینار ابراز داشت: برای جهانی شدن باید لوازم جهانی شدن را فراهم کنیم. ما نیز برای استفاده از بهترین تجربیات جهانی تصمیم به تهیه‌ی یک ERP بین‌المللی گرفتیم. این امر فرایندهای پیچیده‌ای داشت و نهایتا تصمیم گرفته شد از شرکت بین‌المللی TEC در کانادا کمک بگیریم و این شرکت فرایند انتخاب یک ERP را آغاز کرد.
دکتر عباسی ادامه داد: ما امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا اردیبهشت ماه سال 95 به مرحله عقد قرارداد برسیم. پس از عقد قرارداد به ترتیب در شرکت‌هایی که برنامه‌ریزی شده‌اند، پیاده‌سازی آغاز می‌شود.
مدیر کل IT و سیستم‌ها اضافه کرد: یکی از موارد مهم در پیاده‌سازی ERP آن است که همگان باید حس کنند قرار است فرهنگ متفاوتی حاکم شود. باید همه آماده باشیم. پس از استقرار ERP تمامی کارها باید دقیق و به شکل مشخص در داخل ERP انجام شود و هیچ فرایندی نباید بدون ERP شروع به کار کند.
در ادامه این سمینار مهندس معدنی از شرکت آریا همراه سامانه یک دید کلی از محصول ERP شرکت مایکروسافت ارائه داد.

منبع:
پایگاه اطلاع رسانی گروه صنعتی گلرنگ